112906

تخلیه مواد معدنی در مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس به ۷۰ واگن افزایش یافت

دنیای معدن - مدیرکل راه آهن هرمزگان، از راه اندازی سازه تخلیه دستی مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبرداد و گفت: ظرفیت تخلیه مواد معدنی در این مناطق به ۷۰ واگن در روز افزایش یافت.

محمد پور فخری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت سرعت و حجم بارگیری در خطوط ریلی استان اظهار داشت: سازه تخلیه دستی مختص خطوط ریلی در مناطق ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس راه اندازی شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی مشترک بین راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس و پیگیری های مستمر این مجموعه بیان داشت: سازه تخلیه دستی مواد معدنی بر روی یکی از خطوط در منطقه ویژه ساخته و به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه آهن هرمزگان تصریح کرد: با راه اندازی این سازه، ظرفیت تخلیه مواد معدنی در بارکو به 70 واگن در روز افزایش پیدا کرد.

پور فخری در بخش دیگری از سخنان خود بارگیری، تخلیه و میزان حمل و نقل را سه شاخص مهم در راه آهن ذکر کرد و افزود: راه آهن هرمزگان در زمینه تخلیه و میزان حمل و نقل در بین 19 اداره کل، مقام اول را داراست.

وی در ادامه افزود: راه آهن هرمزگان در حوزه بارگیری رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده که با توجه به افق روشن بندر شهید رجایی و این اداره کل دست یافتن به مقام اول دور از تصور نیست و نیازمند تلاش و همت در این زمینه است.

پورفخری با اشاره به فعالیت های انجام شده اداره کل راه آهن هرمزگان در بخش حمل و نقل بار گفت: در سال گذشته سهم راه آهن در بندر شهید رجایی نسبت به جاده در سال 94 افزایش یافت و رقم 10 درصدی این سهم در سال 93 به 22 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل راه آهن هرمزگان با تاکید بر اینکه اهمیت تخلیه کمتر از بارگیری نیست گفت: در سال گذشته، 9 هزار و 714 واگن تخلیه در بندرشهید رجایی و منطقه ویژه بوده که این رقم در فروردین 95 به 14 هزار و 800 واگن با که 52 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید