250546

تعطیلی دوباره معدن سنگرود رودبار

دنیای معدن-مدیر کل صمت گیلان گفت: فاز اول معدن بزرگ ذغال‌سنگ سنگرود رودبار که به تازگی به چرخه تولید بازگشته بود، دوباره تعطیل شد.

به گزارش دنیای معدن؛ تیمور پورحیدری با اشاره به اینکه معدن سنگرود رودبار حدود ۳۰ سال تعطیل است افزود: این معدن ذغال سنگ و سنگ آهک تولید می‌کند و به علت استقبال کم سرمایه گذار به حالت تعطیل درآمده است. 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: معدن سنگرود پس از زلزله سال ۶۹ به دلایل مختلف از جمله کمبود ذخایر و ناتوانی شرکت بهره بردار غیرفعال شده بود و در سال ۹۴ هم شرکت به طور کامل منحل و در نهایت به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی واگذار شده بود.

به گفته پورحیدری چندی پیش، این معدن دوباره فعال شد ، اما از آنجا که تولید کننده فقط سنگ آهک برداشت می‌کرد اداره کل صمت گیلان معدن را از سرمایه گذار پس گرفته تا به مزایده بگذارد. 

مساحت شرکت سنگرود ۳۶ هکتار است و پس از سال‌ها به تازگی به شرکت برنده مزایده که صلاحیت آن در کمیته فنی و کارشناسی معدن تایید شده بود ، واگذار شد تا امور اکتشافی برای تعیین میزان ذخایر زغال سنگ و سایر مواد معدنی از جمله خاک نسوز و عناصر دیگر را انجام دهد.

سنگرود در سال‌های گذشته به تدریج رو به نابودی رفته و تعطیل شده بود و با تعطیلی این معدن حدود ۳ هزار نفر افراد شاغل در این معدن بیکار شدند.

سنگرود با وسعت ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار در منطقه عمارلو رودبار از اوایل دهه ۴۰ آغاز شده و پیش از آن سال‌ها نیمه تعطیل بود و سال ۹۳ به دلیل اتمام ذخایر استخراجی و نداشتن توجیه اقتصادی به طور کامل تعطیل شد و در فرایند مزایده قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید