221406

۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه معدن گلیران مازندران تخصیص یافت

دنیای معدن -فرماندار بابل گفت: دولت برای طرح توسعه و زیرساخت معدن زغال سنگ گلیران بابل ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد که این مبلغ تخصیص یافته است.

به گزارش دنیای معدن، قربانعلی ولیزاده بورا روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان افزود که این مبلغ در سال جاری در راستای حمایت از تولید و اشتغال مصوب شده بود که اکنون تخصیص یافته است.

وی با اظهار این که معدن گلیران از جمله مهم ترین معادن زغال سنگ کشور است که محصولات آن در صنعت فولاد استفاده می شود ، گفت : این میزان سرمایه گذاری برای بهینه سازی جاده های دسترسی به این معدن جهت انتقال زغال سنگ به ذوب آهن اصفهان و طرح توسعه افزایش تولید سرمایه گذاری می شود.

فرماندار بابل بیان کرد: معدن گلیران که در روستایی به همین نام در ۷۰ کیلومتری جنوب بابل در منطقه فیروزجاه بندپی شرقی واقع است در ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید بسیار اثرگذار است.

وی افزود : هر چند در ۱۹ ماه گذشته بابل پنج موج سنگین کرونایی را پشت سر گذاشت و شرایط خاصی حاکم بود ، اما روند خدمت رسانی و سرمایه گذاری در بخش طرح های عمرانی و زیرساختی متوقف نشد.

او ادامه داد : در دو سال اخیر با تعامل و هماهنگی که در شهرستان ایجاد شد طرح های بزرگی چون تصفیه خانه بزرگ بابل ، تعریض جاده های ششگانه شهرستان و سرمایه گذاری در حوزه ساماندهی پسماند انجام و در حوزه گردشگری یک نگاه جدیدی در شهرستان حاکم شده است و این صنعت را به گردشگری اقتصادی به خصوص در حوزه جنوب بابل سوق دادیم.

فرماندار بابل اظهار داشت: اعتبار کمیته برنامه ریزی شهرستان بابل در سال جاری با افزایش قابل توجه از ۶۹ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۲۴ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید