221249

آغاز به‌کار معدن زغال سنگ آق دربند با ۱۱۰ کارگر/ نواقص ایمنی معدن مرتفع شد

دنیای معدن - منابع کارگری در معدن زغال سنگ آق دربند سرخس از آغاز به‌کار مجدد بخش استخراج این واحد معدنی با حدود ۱۱۰ کارگر خبر دادند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایلنا، منابع کارگری در معدن زغال سنگ آق دربند سرخس گفتند: بعد از حادثه مرگ دو نفر از همکارانمان در شهریور ماه سال ۹۹ به دستور بازرسان اداره کار شهرستان سرخس، فعالیت بخش استخراج معدن زغال سنگ آق دربند در استان خراسان رضوی به دلیل آنچه که رعایت نشدن ایمنی کار عنوان می‌شود، با ۱۱۰ کارگر متوقف شد.

آن‌ها با بیان اینکه مشکل عمده معدن زغال سنگ آق دربند، رعایت نشدن ایمنی و کمبود دستگاه‌های تهویه در بخش استخراج بود، در ادامه افزودند: عدم توجه بهره‌بردار به اخطاریه‌های سازمان جهت اجرای سیستم تهویه مصنوعی، تجهیز کردن معدن به وسایل گازسنج مناسب، کپسول‌های خودنجات و تجهیزات امداد و نجات، آمبولانس و تجهیزات آتش‌نشانی از مواردی هستند که باعث ایجاد این حادثه ودر نهایت منجر به تعطیلی یکساله معدن شد.

به گفته کارگران؛ معدن زغال سنگ آق دربند تنها واحد معدنی تولیدکننده کک در خراسان رضوی به شمار می‌آید که علاوه بر اکتشاف و استخراج، دارای واحدهای زغال شویی و کک پزی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که سالانه حدود هشت هزار تن کک تولید می‌کند و ۳۱ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس و ۷۰ درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد.

کارگران افزودند: در واحد معدنی تخت حدود ۱۱۰ کارگر مشغولند که در این فاصله حدود یکساله تا رفع نواقصی ایمنی معدن از بیمه بیکاری استفاده کردند.

دیدگاهتان را بنویسید