221159

پیگیری دستور رییس جمهوری/ معاون وزیر تعاون از معادن طبس بازدید کرد

دنیای معدن -عاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی سفر رییس جمهوری به شهرستان طبس و دستور ویژه آیت الله رئیسی برای رسیدگی به وضعیت رفاهی و معیشتی کارگران معدن، به این شهرستان رفت تا روند تصمیمات و اقدامات در دست انجام را از نزدیک بررسی کند.

به گزارش دنیای معدن ، رییس جمهوری روز جمعه نوزدهم شهریور ماه در یک سفر سرزده و از پیش اعلام نشده وارد شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی شد و پس از سخنرانی در جمع مردم طبس، با بالگرد به معدن زغال سنگ پروده این شهرستان رفت.

بازدید از چند کارگاه استخراج زغال سنگ در منطقه معدنی پروده طبس یکی از برنامه های سومین سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود و از نزدیک مسائل و مشکلات معدنکاران را جویا شد.

رییس جمهوری در این بازدید هوایی و زمینی که شماری از وزرا، معاون اجرایی رییس جمهوری، رییس دفتر رییس جمهوری و استاندار خراسان جنوبی حضور داشتند، وضعیت معادن زغال سنگ را بررسی کرد و سپس چهره به چهره با کارگران و معدنچیان به گفت و گو پرداخت که یکی از موارد مطرح شده از سوی کارگران، وضعیت نامطلوب محل اسکان و خوابگاه های معدنچیان در محل معادن بود.

آیت الله رئیسی در پاسخ به مطالبات کارگران معدن زغال سنگ گفت: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می دهم.

وی تاکید کرد: نظام پیمانکاری باید کاملا متحول و به هیچ عنوان نباید حقوق کارگران ضایع شود.

در پی این ضرب الاجل رییس جمهوری، امروز (سه شنبه) معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه برخی دیگر از مدیران این وزارتخانه به شهرستان طبس رفتند تا مطمئن شوند که دستور ویژه آیت الله رئیسی عملی می شود.

"حاتم شاکرمی" از محل خوابگاه های کارگران برخی از معادن طبس که به صورت پیمانکاری برای شرکت های بزرگ تر فعالیت می کنند بازدید کرد؛ از جمله شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شرکت زغال سنگ پروده همچنین شرکت معدن جو طبس؛ همزمان مقادیری تجهیزات رفاهی از قبیل تشک نیز تحویل خوابگاه های معدنچیان این شرکت ها شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید ضمن شنیدن مشکلات و درد دل های کارگران معادن، کانکس ها را مکان مطلوبی برای اقامت کارگران ندانست و گفت: این کانکس ها باید با فضای بهتری جایگزین شود.

وی پیمانکاران معدن را ملزم به بهبود فوری وضعیت رفاهی خوابگاه های کارگران دانست.

شاکرمی همچنین با حضور در معدن زغال سنگ شرکت معدن جو، ضایعه درگذشت مرحوم علی مرادی از پرسنل این معدن که روز گذشته بر اثر سانحه در کارگاه استخراج زغال سنگ جان خود را از دست داد، به همکاران وی تسلیت گفت و بر افزایش ضریب ایمنی معادن زغال سنگ به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی تاکید کرد.

در این بازدید "علی مظفری" مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "کوروش یزدان" مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "محمد محمدی" مدیرکل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی کشور، "غلامرضا اشرفی" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، "عباس جرجانی" مدیرکل صمت خراسان جنوبی، "علیرضا محمدی" مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان طبس نیز حضور داشتند.

طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد و ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده است.

دیدگاهتان را بنویسید