247788

ترخیص اولین ماشین معدنی از گمرک تخصصی ماهیرود خراسان جنوبی

دنیای معدن: اولین ماشین معدنی از گمرک تخصصی ماشین آلات معدنی و راهسازی ماهیرود برای فعالیتهای معدنی معدن نهبندان خراسان جنوبی ترخیص شد.

به گزارش دنیای معدن، اولین ماشین معدنی از محل بخشنامه جامع معدنی مجوز واردات ماشین آلات وزرات صمت با ۱۰ سال ساخت برای تقویت و نوسازی ماشین آلات از گمرک ماهیرود ترخیص شد.

یک دستگاه لودر به ارزش حدود ۳۰۰ هزار یورو مربوط به مجتمع معدنی آسکا وارد استان شد و پس از ترخیص قطعی از گمرک ماهیرود به این معدن انتقال یافت.

تمام مراحل ثبت سفارش، حمل ونقل و ترانزیت داخلی و ترخیص لودر در استان انجام شده است.

خامه زر ،رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت : فعالان حوزه معدن خراسان جنوبی می توانند با نظر اداره کل صمت استان و با مجوز صادره نسبت به خرید ماشین آلات معدنی مورد نیاز اقدام و پس از خرید و حمل فرآیند ترخیص کالا را در گمرکات استان انجام دهند.

خراسان جنوبی به عنوان قطب معدن کشور با وجود معادن فراوان و کانی های متنوع فلزی و غیر فلزی از ظرفیت های فراوانی برای استخراج، فرآوری و ایجاد ارزش افزوده برخوردار بوده و باید صنایع تبدیلی و تکمیلی مواد معدنی در استان را ایجاد تا اشتغال و هم ارزش افزوده فراهم و برای صاردات و ارزآوری از این نعمت خدادادی استفاده می شود .

روزانه ۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین ایرانی و افغانستانی در رویه صادرات، ترانزیت و واردات و به طور میانگین ۵۰۰ نفر مسافر گمرک ماهیرود خراسان جنوبی تردد می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید