241606

ساخت زنجیره ماشین‌آلات معدن‌کاری زیرزمینی و تونل‌سازی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

دنیای معدن: یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است زنجیره کاملی از ماشین‌آلات معدن‌کاری زیرزمینی و تونل‌سازی از جمله ماشین «رودهدر» را طراحی و تولید کند.

به گزارش دنیای معدن، شرکت شایان فناوران آمیتیس از سال 1394 به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شد و تاکنون ماشین‌آلات تولیدی آن در پروژه‌های مختلف تونل‌سازی و معدنی کشور به بهره‌برداری رسیده است.

شاهد شیرین، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان درباره فعالیت شرکت شایان گفت: رشته تحصیلی من مهندسی معدن بوده و در سال‌های تحصیل این نکته را دریافتم که در زمینه‌ فناوری‌ها و ماشین‌آلات حفاری تونل و استخراج معادن زیرزمینی نیازمندی‌های بسیاری وجود دارد و این سبب شده تا کار صنایع معدنی با مشکلاتی مواجه شوند. در این میان به فکر طراحی و ساخت ماشین‌آلات حفاری، بارگیری و باربری پیوسته افتادیم و تا امروز نیز در حال فعالیت هستیم.

شیرین در ادامه «رودهدر» را از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: «رودهدر» شایان، در راستای مکانیزاسیون حفاری تونل‌های شهری و غیرشهری اعم از معادن زیرزمینی، آب و فاضلاب، راه، راه‌آهن و مترو طراحی شده و با تکنولوژی بسیار قوی مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده است.

مدیرعامل شرکت شایان فناوران آمیتیس اظهار کرد: این محصول می‌تواند در مسیر بهره‌گیری از سیستم‌های مکانیزه حفاری و استقرار مکانیزاسیون، کمک حائز اهمیتی به صنایع تونل‌سازی، معادن زیرزمینی و دیگر پروژه‌های ساخت سازه‌های زیرزمینی کند. 

شیرین تصریح کرد: شرکت شایان فناوران به عنوان اولین تولیدکننده ماشین‌آلات معدن‌کاری زیرزمینی و تونل‌سازی در قامت یک شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌‌کند و در این سال‌ها با حمایت‌های صندوق نوآوری به جایی رسیده‌ایم که بتوانیم در از نظر کیفیت با نمونه‌های غربی و از نظر قیمت با مدل‌های چینی رقابت کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های موفقیت‌آمیز این شرکت، گفت: علاوه بر فروش، محصولات ما در چندین پروژه حفاری تونل سابقه اجرایی خوبی داریم و در پروژه‌های انتقال فاضلاب پردیس، زیرگذر جنوب شرق تهران، معدن سرب و روی انگوران و معدن مس سرچشمه پروژه‌های موفقیت‌آمیزی را به ثمر رسانده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شایان فناوران درباره میزان اشتغال‌زایی این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: پس از چهار سال تولید مداوم اکنون حدود 50 نفر به صورت مستقیم با ما همکاری می‌کنند و در فهرست بیمه شرکت هستند و بیش از 85 نفر نیز به طور غیرمستقیم با ما همکاری دارند. سیاستی که دنبال کردیم این بوده که از متخصصین صنعت مشاوره بگیریم و از سوی دیگر مقدمات آموزش دانشجویان این حوزه را نیز فراهم کرده‌ایم. پیش‌بینی ما این است که میزان اشتغال‌ شرکت در سال آینده 20 درصد رشد داشته باشد.

شیرین افزود: یکی از سیاست‌هایی که در شرکت آن را دنبال می‌کنیم آموزش رایگان به نیروها و کارمندان مشتریانمان است تا با رویکردهای مکانیزه در صنایع معدنی آشنایی بیشتری پیدا کنند. 

وی در ادامه با اشاره به ذخایر بسیار غنی معدنی کشور، گفت: روزی که ما کار خود را آغاز کردیم، فناوری ماشین‌آلات معدنی در کشور دچار مشکلات بود و بحث فقدان تکنولوژی به بازدهی مطلوب صدمه می‌زد. ما در این زمینه در حال تکمیل زنجیره محصولات خود هستیم. برای مثال، جهت پشتیبانی از دستگاه‌هایمان لودرهای زیرزمینی و انواع نقاله ها با تکنولوژی به روز و نوآورانه را هم اضافه کردیم. 

مدیرعامل شرکت شایان فناوران در پایان اظهار امیدواری کرد که این شرکت در آینده نزدیک بتواند به بازارهای صادراتی و جهانی بپیوندد و محصولات این شرکت به کشورهای مختلف صادر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید