238539

خرید ماشین‌‌آلات معدنی ایرانی با وام ۱۲ درصدی

دنیای معدن-رئیس صندوق بیمه سرمایه‌‌گذاری فعالیت‌‌های معدنی گفت: این صندوق با ارائه یک فراخوان، ماشین‌‌آلاتی را که طبق ادعای تولیدکنندگان در داخل تولید می‌شود به معدن‌کاران پیشنهاد داده و متقاضیان با ثبت نام نسبت به انعقاد قرارداد با سازندگان داخلی با تسهیلات ۱۲ درصدی معرفی می‌شوند.

 به گزارش «دنیای معدن»، مساله کمبود ماشین‌‌آلات معدنی سنگین و نبود این خط تولید در داخل کشور، انجمن‌‌ها و تشکل‌های حوزه معدن و ماشین‌آلات معدنی را بر آن داشت تا برای جبران این کمبود تمهیداتی بیندیشند.

در این راستا صندوق بیمه معادن طرحی را پیشنهاد داد که بر اساس آن، دستگاه‌های تولید داخل با تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. در راستای جزئیات این طرح و وضعیت کنونی آن با «فرید دهقانی» رئیس صندوق بیمه سرمایه‌‌گذاری فعالیت‌‌های معدنی به گفت‌وگو نشستیم.

دهقانی این دسته از ماشین‌آلات معدنی را به عنوان نهاده تولید در بخش معدن تلقی کرد و افزود: اهمیت این ماشین‌‌آلات به گونه‌‌ای است که باید با سیاستگذاری‌‌هایی جدی در کمترین زمان ممکن، بالاترین کیفیت و پایین‌‌ترین قیمت در دسترس تولید‌کنندگان و معادن قرار بگیرد.

وی مدعی شد: در حال حاضر هپکو برای تولید ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات معدنی از تاریخی که فراخوان زده می‌شود به مدت یک سال اعلام آمادگی کرده است و متقاضیان می‌توانند نسبت به خرید این ماشین‌آلات با پیش‌پرداخت ۲۰ درصد و تسهیلات ۱۲ درصد اقدام کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید