236793

منصوری:حضور ۴۴۴ شرکت دانش‌بنیان در بخش صنایع معدنی

دنیای معدن-مدیر مرکز نوآوری ایمینو گفت: از میان بیش از ۷ هزار شرکت‌ دانش‌بنیان، تعداد ۴۴۴ شرکت فعال در بخش معدن و صنایع معدنی هستند که از این تعداد ۱۱۵شرکت در حوزه ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و ۱۰۷شرکت در زنجیره صنعت فولاد مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش دنیای معدن، حسین منصوری، مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی(ایمینو) در رویداد تخصصی جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی با عنوان "دموماین" مشکلات اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان را در سه گروه "تامین مالی"، "توسعه بازار" و "توسعه محصول" طبقه‌بندی کرد و افزود: ایمینو در جهت رفع این معضلات نسبت به معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بزرگ معدنی و متخصصان مربوط زنجیره ارزش خدمات خود را تعریف کرده است.

IMG_0927 - Copy(1)

وی افزود: از میان ۷ هزار و ۶۴ شرکت‌ دانش‌بنیان ثبت شده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعداد ۴۴۴ شرکت فعال در بخش معدن و صنایع معدنی شناسایی شده که از این میان تعداد ۱۰۷ شرکت در زنجیره صنعت فولاد، ۴۳ شرکت در زنجیره مس، ۱۱۵ شرکت در حوزه ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، ۵۴ شرکت در حوزه فرآوری، ۵۳ شرکت در زنجیره اکتشاف و استخراج، ۱۸ شرکت در زنجیره سرب و روی، ۲۴ شرکت در حوزه محیط زیست، ۱۲ شرکت در زمینه استحصال فلزات گرانبها و ۱۸ شرکت در سایر زمینه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

منصوری خاطرنشان کرد: تلاش داریم با برگزاری سلسله رویدادهای نوآورانه، فرصت‌ها و چالش‌های تولید و بازار شرکت‌های دانش‌بنیان را شناسایی و معرفی کنیم. رویداد دموماین با همکاری کارگزار وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری کشور به همین منظور برگزار شده است.

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه

در این رویداد، تفاهم‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری در زنجیره صنعت فولاد کشور با اولویت طرح‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی بین شرکت ملی فولاد، ایمینو (مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی) و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به امضا رسید.

ارائه آخرین دستاوردهای تعدادی از شرکت دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد بوده است، این فناوری‌ها به این شرح است: 

راهکارها و محصولاتی جهت پایش سلامت و مدیریت ماشین‌آلات معادن و نیاز به سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی

سیلوگان و فلش‌گان جریان آب در چاه‌ها، ذوب فلـزات در هیترها و جریان نفت در چاه‌ها , نیاز به سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون تومانی

ماشین آلات پیشرفته فرآوری معدنی و ساخت و نصب تجهیزات سبک‌ و سنگین در صنایع فرآوری مواد معدنی از جمله مس، آهن، سرب و روی و خط تولید آهک هیدرات , نیاز به ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

انواع دستگاه‌های انفجار جهت استخراج ماده معدنی و امور عمرانی و نظامی، آموزش آتش‌بازی و روش‌های صرفه‌جویی اقتصادی در عملیات انفجار و نیاز به سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی

انواع اسپکتروفتومتر و آنالیزورهای نوری آب و گاز و حل مشکل کم‌آبی و خشکسالی و نیاز به ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

بازیافت حرارتی کوره پخت به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و پیاده‌سازی طرح در محوطه‌های کارگاهی و سرمایه مورد نیاز ۱۰ میلیارد تومانی

 

دیدگاهتان را بنویسید