223873

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن:

درخواست کمیسیون صنایع از وزارت دفاع برای تامین ماشین آلات بخش معدن

دنیای معدن: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار ورود وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به حوزه تامین خودرو بویژه خوردوهای بخش معدن شد.

به گزارش دنیای معدن، سیدجواد حسینی کیا در تشریح جلسه مشترک کمیسیون صنایع و معادن با حضور سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معانان وی به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز کمیسیون گزارشی از توانمندهای وزارت دفاع در حوزه موشکی، نظامی، دفاعی و ... ارائه شد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی توانمندی های وزارت دفاع در حوزه اقتصادی اظهار کرد: در این جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار ورود وزارت دفاع به حوزه های بر زمین مانده شد.

حسینی کیا عنوان کرد: از آنجا که وزارت دفاع توانمندی های بالایی دارد، بر ضرورت ورود این وزارتخانه به تولید خودروهای مورد نیاز حوزه معدن تاکید شد زیرا در برخی موارد برای بهره برداری از معادن، به بیش از ۵۰۰ متر حفاری و تجهیزات ویژه نیاز است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع می تواند گام بلندی در حوزه سرمایه گذاری در مناطق محروم بردارد، ادامه داد: هرچند تمایلی به خودروساز شدن وزارت دفاع نداریم اما از آنجا که این وزارتخانه تجربه تولید خودروهای نظامی دارد، می تواند در خودروسازی کشور تحولی ایجاد کند و در تامین نیازهایی که خودروسازان و قطعه سازان توان تولید آنها را ندارند، همکاری های لازم را انجام دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید