251226

پیش بینی بورس امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

دنیای معدن: برخی از تحلیلگران تکنیکی معتقدند شاخص در محدوده فعلی از حمایت برخوردار خواهد بود. برخی نیز معتقدند مطابق سنت سال‌های گذشته، بازار در روزهای پایانی سال رشد خواهد کرد. اما بر مبنای فاکتورهای عملکرد بازار نمی‌توان گفت بازار امروز رشد خواهد کرد

به گزارش دنیای معدن، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های‌ بازار سهام ریزش کردند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 29 بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 18 هزار و 517 واحد سقوط کرد و شاخص کل هم‌وزن 6 هزار و 226 واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  251 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش هزار و 136 واحدی داشت.

روز یکشنبه در بورس شرکت سیمان اصفهان (سصفها)، شرکت افست (چافست) و شرکت گروه صنعتی ملی (وملی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) و شرکت افرا نت (افرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای دکوثر (شرکت داروسازی کوثر)، وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران) و ثمسکن (شرکت سرمایه گذاری مسکن) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 51 نماد صف خرید داشتند و 69 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 55 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 562 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 39 درصدی به 279 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

روز شنبه بورس تهران از ابتدا روند نزولی پیدا کرد و در پایان قرمزپوش ماند و با افت 0.89 درصدی تا سطح 2 میلیون و 60 هزار واحد پایین رفت. اما وضعیت نمادهای کوچک و متوسط بازار کم و بیش مشابه بزرگان بود و شاخص هم وزن با نرخ 0.86 درصد ریزش کرد.

روز شنبه نمادهای فولاد، شپنا، شتران، وبملت، شستا، فارس و کچاد بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای سدشت، سیدکو و سصفها بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

روز شنبه برای نهمین روز معاملاتی متوالی سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 322 میلیارد تومان بود که نسبت به روز معاملاتی قبل رشد 53 درصدی داشته است.

نمادهای وبملت، خساپا، ذوب، شتران، نوری، شپنا، ثفارس، حفارس، خگستر و فخوز بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. در سوی دیگر، نمادهای بیوتیک، گلدیرا، آردینه، کلوند و فنر بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با افت 7 درصدی به 3 هزار و 795 میلیارد تومان رسید.

بدین ترتیب شاخص بورس برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد و به نزدیکی نیمه کانال 2 میلیونی رسید. در این میان برخی از تحلیلگران تکنیکی معتقدند شاخص در محدوده فعلی از حمایت برخوردار خواهد بود. برخی نیز معتقدند مطابق سنت سال‌های گذشته، بازار در روزهای پایانی سال رشد خواهد کرد. بنابراین انتظارات مثبت نیز در میان فعالان بازار سرمایه وجود دارد. اما بر مبنای فاکتورهای عملکرد بازار نمی‌توان گفت بازار امروز رشد خواهد کرد، به ویژه آن که مصوبات و تصمیمات دولت در هفته‌های اخیر موجب ریزش قیمت‌ها در بازار سهام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید