250041

پیش بینی بورس امروز 10 دی 1402

دنیای معدن: دیروز فاکتورهای عملکردی بازار سهام مثبت بودند و شاخص پس از 6 روز رشد کرد. آیا بورس در ابتدای یک مسیر صعودی است؟

به گزارش دنیای معدن، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های‌ بازار سهام رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 10 دی- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 5 هزار و 315 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 358 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  110 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و 591 واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت لنت ترمز ایران (خلنت)، شرکت پگاه اصفهان (غشصفا) و شرکت رینگ سازی مشهد (خرینگ) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کگاز (شرکت شیشه و گاز)، لابسا (شرکت آبسال) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 65 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 49 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 320 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 8 درصدی به 302 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران پس از 6 روز رشد کرد. بعد از آن که شاخص در مجموع 6 روز بیش از 34 هزار واحد ریزش کرد و کانال 2.2 میلیونی را از دست داد، دیروز شاخص با جلوداری فولاد، همراه و وبصادر رشد کرد.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد 10 درصدی به 5 هزار و 162 میلیارد تومان رسید. دیروز ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به روز چهارشنبه 49 درصد بیشتر بود. به علاوه، 60 درصد نمادهای بازار سبزپوش بودند و شاخص هم وزن 0.58 درصد رشد کرد. نکته مثبت دیگر معاملات دیروز، ورود پول حقیقی پس از 7 روز بود. هر چند میزان آن تنها 6 میلیارد تومان بود.

نمادهای حفارس، همراه، ثشاهد، ثپردیس و پکرمان بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

بدین ترتیب فاکتورهای عملکردی بازار به طور نسبی مثبت بودند و انتظار می‌رود امروز بازار با رشد شاخص‌ها آغاز شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید