249682

پیش بینی بورس امروز 25 آذر 1402

دنیای معدن: بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران برای دومین روز نزول کرد.

به گزارش دنیای معدن، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 25 آذر- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت 3 هزار و 174 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز 7 واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس  10 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس 130 واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت خدمات انفورماتیک (رانفور)، شرکت صنایع کاغذسازی کاوه (چکاوه) و شرکت لنت ترمز ایران (خلنت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعتی دوده فام (شصدف)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت آ س پ (آ.س.پ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای آسیا (شرکت بیمه آسیا)، دامین (شرکت داروسازی امین) و خاذین (شرکت سایپا آذین) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و شرکت نوش پونه مشهد (غپونه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 59 نماد صف خرید داشتند و 37 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 183 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 28 درصدی به 277 میلیارد تومان رسید.

020924

پیش بینی بورس امروز

روز چهار‌شنبه شاخص‌های بازار سهام همانند روزهای پیشین نوسان کوتاهی داشت و ریزش کمی را پشت سر گذاشت. ‌اما برای ششمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 158 میلیارد تومان بود. شد. نماد شپنا بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای آسیاتک، فولاد، اخابر، کرمان، خودرو، شستا، حفاری، بوعلی و خساپا بیشترین خروج پول را ثبت کردند.

روز چهارشنبه نمادهای شپنا، شتران، کچاد و شبندر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 15 درصدی نسبت به روز قبل به 4 هزار و 408 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 2 هفته اخیر است.

بنابراین، بازار با رکود نسبی مواجه بود. برخی از ناظران این رکود را به تعطیلی پایان هفته و نیز در پیش بودن تعطیلی روز یکشنبه منتسب می‌کنند. در نتیجه برای معاملات امروز نیز رکود معاملاتی را پیش بینی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید