248838

بورس ۱۵۶۹ واحد رشد کرد

دنیای معدن: شاخص کل بورس با کاهش ۱۲۴۴ واحدی روبه‌رو شده است؛ اما وضعیت مثبت شاخص کل حاکی از پیشرفت است.

به گزارش دنیای معدن، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با کاهش ۱۲۴۴ واحدی روبه‌رو شده است. با این‌حال، شاخص کل نشان‌دهنده وضعیت مثبتی است و بیش از ۱۵۰۰ واحد رشد کرده است، که این نکته در معاملات مثبت است.

در یک ساعت و ۳۲ دقیقه‌ای که از بازار گذشته است، ارزش معاملات خرد به مقدار ۱,۷۷۹ میلیارد تومان افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه در میانگین هفتگی، ۱۷% افزایش دارد. اما نسبت به مدت مشابه در میانگین ماهانه، افزایش چشمگیری نداشته است.

در هفته گذشته، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) با ارزش ۷۳۹ میلیارد تومان اتفاق افتاده است. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۴۸ میلیارد تومان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته، شدت خروج نقدینگی نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

با توجه به اطلاعات گزارشی، ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته به میزان ۲۹۸ میلیارد تومان افزایش یافته است. اما امروز، شاهد خروج نقدینگی حقیقی به مقدار ۵۵ میلیارد تومان از این صندوق‌ها بوده‌ایم.

ارزش صف‌های خرید به مقدار ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۴۸ میلیارد تومان افزایش داشته است. همچنین ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۹۸ میلیارد تومان قرار دارد.

در معاملات امروز تا به این لحظه، ۲۵۵ نماد مثبت، ۴۱ نماد صف خرید، ۳۳۷ نماد منفی و ۲۶ نماد صف فروش وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید