248025

رشد شاخص بورس تا 13 هزار واحد

دنیای معدن: در امروز، شاخص کل بورس با افزایش حدود ۱۳ هزار واحد نسبت به روز گذشته، به میزانی بالغ بر دو میلیون و ۳۱ هزار واحد واقف شد.

به گزارش دنیای معدن، در تاریخ ۲۵ مهرماه، شاخص کل بورس با افزایش حدود ۱۳ هزار و ۹۲ واحد به بیش از دو میلیون و ۳۱ هزار واحد رسید. این افزایش تعدادی معاملات در ارزش ۴۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال را نیز به همراه داشت. شاخص کل با معیار هم وزن نیز افزایش حدود ۳۱۶۸ واحدی را تجربه کرد و به عدد ۶۸۹ هزار و ۹۴۹ واحد رسید.

در این روز، بیش از ۲۸۶ هزار معامله در بازار بورس انجام شد. برخی از شرکت‌ها و اوراق تجاری که بیشترین تأثیر را بر شاخص کل بورس داشتند، شامل پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بودند. همگی این نمادها در این روز روند صعودی را پیش بردند.

در بازار فرابورس نیز، سرمایه شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۲۹ واحدی به عدد ۲۵ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. تعدادی از معاملات در این بازار ارزشی بالغ بر ۳۷ هزار و ۴۱ میلیارد ریال را نیز دربر گرفت.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی تندگویان، مدیریت انرژی امید تابان هور، ایران خودرو دیزل و فولاد هرمزگان جنوب تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص کل فرابورس در بازار امروز بودند که همه نمادهای مذکور به غیر از ایران خودرو دیزل روند صعودی را نسبت به روز گذشته خود داشتند.

منبع: ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید