247819

بورس کم رمق، اما مثبت آغاز کرد / شاخص دوباره رشد می‌کند؟

دنیای معدن: معاملات امروز بازار سهام تا به این لحظه با تعادل در عرضه و تقاضا همراه بوده است و خریداران اندک برتری‌ای در کلیه معاملات دارند.

به گزارش دنیای معدن، روز گذشته بازار سرمایه کانال 2 میلیونی را بازپس گرفت و 37 نماد صف خرید داشتند و 109 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 36 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 57 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 53 درصدی به 444 میلیارد تومان رسید.

دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهاردهمین روز متوالی منفی شد و 455 میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای وبملت، وآیند، خودرو، شستا، خساپا، وسالت، وسدید، فملی، وتجارت و گلدیرا بیشترین خروج سرمایه را داشتند.در مجموع سه روز اخیر 2 هزار و 225 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شده است.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد سهام ریزش کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش 23 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 415 میلیارد تومان رسید. بنابراین بازار همچنان گرفتار دوگانه رکود و خروج پول است. دو عاملی که مانع رشد بازار هستند و می‌تواند امروز نیز چهارمین روز نزولی متوالی را رقم بزند.

رشد دوباره شاخص سرمایه‌گذاران را امیدوار به رشد بازار سهام ایران کرد و صبح امروز نیز در ابتدای ساعات معامله‌گران کج دار و مریز به فعالیت پرداختند.

شاخص کل بورس تا این لحظه از معاملات با رشد ۰.۱ درصدی همراه شده است و به سطح ۲ میلیون و ۷ هزار واحدی رسیده است.

نمادهای شپنا، شتران و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل گذاشتند و در تاثیر گذاران برتر نماد منفی‌ای حضور ندارد.

شاخص کل هم وزن نیز تا این لحظه از معاملات با رشد ۰.۲۲ درصدی مواجه شده است.ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز به ۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است.حقیقی‌ها تا به این لحظه‌ ۵۴میلیارد تومان پول از بورس خارج کردند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز تا به این لحظه به ۲۲.۲ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها به ۲۲.۳ میلیون تومان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید