246682

بورس در لحظه‌های پایانی صعود کرد

دنیای معدن: بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته، با توجه به برخی اخبار غیر رسمی، در خصوص قیمت گذاری محصولات در بورس کالا با تغییر روند در دقایق پایانی، با صعودی ۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

بازار سهام آخرین روز کاری هفته را اگر چه همانند روزهای گذشته با برتری عرضه نسبت به تقاضا شروع کرد، اما در ساعات پایانی بازار با توجه به گمانه زنی هایی که در خصوص تغییر نرخ محاسباتی قیمت های پایه در بورس کالا در رسانه های منتشر شد، تغییر روند داد و صعودی به پایان رساند.

به گزارش دنیای معدن، بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 8 هزار واحدی به 1 میلیون و 946 هزار واحد رسید و به میانه ی کانال 1 میلیون و 950 هزار واحدی نزدیک تر شد. همچنین  شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی 4600 واحدی به ارتفاع 667 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «فجهان»، «وسپهر» و «دماوند» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «سصفها»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «بمولد»، «فن افزار» و «نیان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 31 مرداد ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 140 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 348 نماد در محدوده مثبت و 80 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 256 نماد در محدوده مثبت و 57 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید