245323

کدام نماد‌های بورس بیشترین بازدهی را داشتند؟

دنیای معدن: برگ برنده معاملات بورس هفته دوم تیرماه در اختیار خریداران بود. چرا که سهم‌های بازار در این هفته، تمایل بیشتری به صعود داشتند و بازار سهام بازدهی نسبتا خوبی را به ثبت رساند.

به گزارش دنیای معدن، معاملات دومین هفته تیرماه در حالی به پایان رسید که شاخص کل بازار سهام با رشد ۲.۲۹ درصدی از دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحد در هفتم تیر به دو میلیون و ۲۰۲ هزار واحد در پایان معاملات روز چهارشنبه رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات این هفته بیشتر از ۲۹ هزار واحد معادل ۳.۹۱ درصد افزایش داد و به ۷۷۶ هزار و ۱۷۷ واحدی رسید.

همچنین چارت شاخص کل در این هفته نشان می‌دهد، سهام شرکت‌های بزرگ بورس تنها در روز شنبه کاهش قیمت داشتند و در ادامه روز‌های هفته با یک چرخش معاملاتی وارد یک روند صعودی شدند.

معاملات هفته دوم تیرماه با تمام فراز و نشیب‌های خود به پایان رسید و سهامدارن برخی شرکت‌ها سود خوبی به جیب زدند. برای مثال سهام شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان به دنبال معاملات این هفته حدود ۳۲ درصد بالا رفت. این در حالی است که میانگین گروه محصولات شیمیایی که این شرکت در آن فعالیت می‌کند، تنها ۱.۰۷ درصد بازدهی داشته است.

دجابر و ثتران نیز دو نماد پربازده دیگر بورس در این هفته بودند. به طوری که هر یک ۲۵ و ۲۴ درصد بازدهی کسب کردند و به قیمت‌های ۲۱۳۰ و ۹۰۰ تومان رسیدند. تحلیل تکنیکال این دو سهم نشان می‌دهد، مقاومت استاتیکی آن‌ها به قیمت کنونی نزدیک است و خرید این دو سهم در قیمت‌های کنونی منطقی به نظر نمی‌رسد.

کمترین بازدهی

معاملات این هفته بازار سرمایه نشان می‌دهد، سپیدار با افت ۱۲ درصدی بدترین عملکرد را میان رقبای بورسی خود ثبت کرد. افت ۱۲ درصدی سپیدار در این هفته در حالی بود که میانگین گروه این سهم بیشتر از یک درصد ظی معاملات این هفته رشد کرد. وایران و کتوکا نیز دو نماد دیگر بازار سرمایه بودند که در این هفته بازدهی خوبی ثبت نکردند و سطوح حمایت‌های خود نزدیکتر شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید