244726

کاهش 19924 واحدی شاخص بورس تهران

دنیای معدن: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 19915 واحد همراه شد.

به گزارش دنیای معدن از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 0.91 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 2 میلیون و 162 هزار و 887 واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش 11 هزار و 2 واحد به رقم 732 هزار و 657 واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های بورسی به بیش از 7 میلیون و 953 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 9.3 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 499 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 537 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با 0.91 درصد کاهش همراه شد این دو شاخص با معیار هموزن 1.4 درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 0.98 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس یک درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم بورس 0.71 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ایران‌خودرو، بانک ملت، هلدینگ معدنی خاورمیانه، مخابرات ایران، فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد و شستا به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با کاهش 392 واحد به رقم 27 هزار و 565  واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 519 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 485 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 5.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 722 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 996 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای مالی سپهر صادرات، ایران‌خودرو دیزل، پتروشیمی زاگرس، انتخاب الکترونیک، جهان فولاد غدیر، بانک دی و آریا ساسول به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به کاهش قیمت دلار در بازار آزاد چشم‌انداز منفی جلوی روی سرمایه‌گذاران قرار گرفته است اما بازار سرمایه باید به واقعیت اقتصاد هم توجه کند که با رونق تولید و افزایش صادرات واقعی در بخش کالاهای غیرنفتی می‌توان علاوه بر کنترل تورم به بازدهی بیشتر اقتصاد و شرکت‌های بورسی امیدوار بود.

سرمایه‌گذاری در بورس یک فرآیند بلندمدت است که باید از محل پس‌انداز و با تحقیق و مطالعه و مشورت با افراد کاردان و امین صورت گیرد. بورس به عنوان دماسنج اقتصاد شمرده می‌شود و در صورتی رشد آن درست است که در بازار اول یعنی در تولید هم رشد واقعی صورت گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید