243415

بازارسرمایه، شاهد هیجان کمتر و افزایش عمق تحلیل است

دنیای معدن: یک کارشناس بازارسرمایه گفت: سرمایه‌های فعلی به سمت سهام بنیادی حرکت می‌کند و نقدینگی به سمت نمادهایی می‌رود که P/E کمتری دارند. صنایع بزرگ و شاخص ساز که P/E کمتری دارند از توانایی زیادی برای جذب نقدینگی برخوردارند.

به گزارش دنیای معدن، آراد پورکار، کارشناس بازارسرمایه به مدار اقتصادی گفت: اکثر سرمایه‌گذارانی که طی ماه‌های اخیر به بازارسرمایه بازگشته‌اند، تجربه سال 99 را سپری کرده‌اند و فراز و نشیب‌های این بازار را شناخته‌اند، بنابراین بازارسرمایه شاهد هیجان کمتر و افزایش عمق تحلیل است.

پورکار با اشاره به این که شاخص کل بازارسرمایه مقاومت‌های مهمی را شکسته و از آن عبور کرده، گفت: شدت ورود پول‌ به بازارسرمایه قوی است و پتانسیل بالایی برای رشد شاخص کل بورس ایجاد شده است. چنانچه بازار روند نزولی هم به خود بگیرد، خیلی سریع به حالت عادی باز می‌گردد.

او افزود: بازارسهام این پتانسل را دارد که به کانال سه میلیون واحد نیز دست یابد؛ البته زمانی که شاخص به این کانال رسید باید مجددا مفروضات اساسی که بر بازارسرمایه اثر گذار است، مانند نرخ ارز، نرخ خوراک، قیمت کامودیتی‌ها و ... را رصد کنیم و مسیر بعدی شاخص کل بورس را پیش‌بینی کنیم.

او در خصوص روند بازارسرمایه تا پایان بهار گفت: سرمایه‌های فعلی به سمت سهام بنیادی حرکت می‌کند و نقدینگی به سمت نمادهایی می‌رود که P/E کمتری دارند. صنایع بزرگ و شاخص ساز که P/E کمتری دارند از توانایی زیادی برای جذب نقدینگی برخوردارند. 

او در پایان تاکید کرد: جذب نقدینگی‌های سرگردان از طریق بازارسرمایه، با افزایش تولید و رونق اقتصادی همراه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید