241269

پیش بینی بورس فردا ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

دنیای معدن: امروز سه‌شنبه هجدهم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل پس از افت سنگین روز‌های قبل خود با افزایش ۱۸ هزار و ۶۵۲ واحدی تا سطح یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۵۱۲ واحد بالا آمد. فردا صعود بازار ادامه خواهد داشت؟

به گزارش بورس دنیای معدن به نقل از  نبض بورس، بورس امروز توانست برخلاف روز‌های گذشته و به واسطه خبر‌های مثبتی که در زمینه عرضه خودرو در بورس کالا منتشر شد، روند صعودی پرقدرتی را در پیش بگیرد و نماگر‌های اصلی خود را با افزایش‌های بیش از یک درصدی همراه کند. شاخص کل بورس طی معاملات امروز کار خود را با یک افزایش ۱.۲۱ درصدی به پایان رساند و به محدوده ۱.۵۵۶ میلیون واحدی رسید. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که به واسطه خودرویی‌ها روز خوبی را پشت سر گذاشته بود، ۱.۷۲ درصد بر ارتفاع خود افزود. ارزش معاملات، اما در بازار امروز بار دیگر وارد فاز نزولی شد و عدد ۴۸۷۶ میلیارد تومان را به ثبت رساند. از سمتی، اما با وجود روز سبز و خوبی که طی شد، خروج پول از سمت کد‌های حقیقی متوقف نشد و شاهد خروج ۱۹۶ میلیارد تومانی از چرخه معاملات سهام بودیم.

گروه بانکی  در غیاب نماد‌های  خساپا  و خودرو توانست بیشترین ارزش معاملاتی روز جاری را به خود اختصاص دهد.

در میان گروه‌های دلاری، فلزات اساسی پرتقاضا بودند و فخوز و فملی به یک قدمی صف خرید رسیدند. دیگر گروه پرتقاضا در بازار، گروه پالایشی بود. صندوق پالایش امروز بیشترین رشد را در بین نماد‌های این گروه داشت و شراز و شتران نیز در رتبه‌های بعدی بود.

همه نماد‌های گروه پالایشی بالاتر از قیمت پایانی به معاملات امروز پایان دادند که خبر امیدوارکننده‌ای برای سهامداران این گروه به حساب می‌آید.

گروه پالایشی که طی هفته‌های گذشته رشد چندانی هم نداشتند، حالا می‌توانند به عنوان یکی از گروه‌های مستعد رشد به حساب بیایند.

عرضه خودرو در بورس کالا قطعی است؟

در ابتدای روز جاری و قبل از شروع معاملات بورس تهران، صحبت‌هایی از مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با خبرگزاری تسنیم منتشر شد که طبق گفته وی، در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب شده است که از سال آینده تمامی محصولات خودروسازان در بورس کالا عرضه شود و همچنین صلاحیت عرضه خودرو در بورس کالا از شورای رقابت اخذ و به بورس کالا واگذار شود. همین خبر کافی بود تا نماد‌های گروه خودرو با ذوق و اشتیاق بسیاری به سمت صف خرید حرکت کنند.

 به هرحال این موضوع در صورت عدم تغییر طی روز جاری، بر بورس فردا نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت و انتظار می‌رود که شاهد بازار سبزی باشیم.

پیش بینی بورس فردا

با توجه به نکات ذکر شده در بالا و شرایطی که امروز بر بازار حاکم بود، پیش بینی می‌شود که بورس تهران بتواند فردا را نیز با رنگی سبز به پایان برساند اگرچه بسیار به اتفاقات ادامه روز بستگی خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید