240805

رشد ۴ درصدی ارزش معاملات بورس کالا در زمستان

دنیای معدن: در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی در ماه گذشته ۴ میلیون و ۷۱ هزار و ۳۱۳ تن سیمان، یک میلیون و ۱۷۳ هزار تن سنگ آهن، یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۱۲ تن فولاد، ۲۶۲ هزار و ۷۵ تن روی، ۶۹ هزار و ۳۲۵ تن آلومینیوم، ۴۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۳۰ هزار و ۱۷۸ تن مس، ۲ هزار تن کک، ۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۵۵۰ تن سرب، ۴۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۴۵ کیلوگرم شمش طلا دادوستد شد.

به گزارش دنیای معدن، آمار معاملات بورس کالای ایران در دی ماه نشان می‌دهد در این ماه، ۸ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۳۴ تن انواع کالا و محصول و ۲۸ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۹۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان در بازار فیزیکی فروخته شد که ارزش معاملات نسبت به آذر ماه رشد ۴.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی به ۲۷.۸ همت رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در دی ماه امسال، یک میلیون و ۵۸۹ هزار و ۷۴۳ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۷ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در ماه گذشته ۳۷۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۵۰۸ هزار و ۹۸۹ تن انواع قیر، ۳۸۳ هزار و ۶۸۳ تن انواع مواد پلیمری، ۱۴۴ هزار و ۵۶۰ تن مواد شیمیایی، ۱۲۹ هزار و ۱۰۰ تن لوب کات، ۲۰ هزار و ۵۳۵ تن گوگرد، ۲۱ هزار و ۵۵۲ تن روغن، ۶ هزار و ۵۲۴ تن فرآورده‌های نفتی، ۵۶۰ تن عایق رطوبتی، ۷۴۰ تن گازها و خوراک‌ها معامله شد.

ارزش معاملات تالار محصول‌های صنعتی و معدنی به ۹۲.۵ همت رسید.

همچنین تالار محصول‌های صنعتی و معدنی در دی ماه امسال میزبان معامله ۷ میلیون و ۱۷ هزار و ۴۰۸ تن انواع کالا و محصول و ۲۸ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۹۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان بود.

در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی در ماه گذشته ۴ میلیون و ۷۱ هزار و ۳۱۳ تن سیمان، یک میلیون و ۱۷۳ هزار تن سنگ آهن، یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۱۲ تن فولاد، ۲۶۲ هزار و ۷۵ تن روی، ۶۹ هزار و ۳۲۵ تن آلومینیوم، ۴۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۳۰ هزار و ۱۷۸ تن مس، ۲ هزار تن کک، ۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۵۵۰ تن سرب، ۴۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۴۵ کیلوگرم شمش طلا دادوستد شد.

در بازار فرعی نیز ۱۶۸ هزار و ۸۸۲ تن انواع کالا و محصول (به ارزش ۲ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان) فروخته شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید