238429

بازگشت رونق به بازار سرمایه با مزایده تاریخی

دنیای معدن: سه روز رقابت نفسگیر دو خریدار بزرگ برای معامله بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، رونق را به بازار سرمایه بازگرداند.

به گزارش دنیای معدن، در حالی‌که بازار سرمایه در هفته‌های گذشته از صف فروش و کمبود تقاضا برای خرید رنج می‌برد و شاخص نزولی شده بود، سه روز رقابت نفس‌گیر دو خریدار بزرگ برای معامله بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس جانی تازه به بازار داد.

در این رقابت سه روزه، سهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس نزدیک به سه برابر قیمت تابلو معامله شد؛ این خرید و رقابت تنگاتنگ نشان داد که قیمت سهام در بازار سرمایه ارزنده و در پایین‌ترین سطح خودش قرار دارد و محدود به این شرکت نیست؛ چنانکه نسبت P به E سهام مختلف گواه این موضوع است.

پیش بینی می‌شود این معامله در کنار تمهیداتی که دولت در قالب بسته حمایتی از بازار سرمایه اجرا خواهد کرد، رونق و پویایی مستمری را برای این بازار به ارمغان بیاورد.

واگذاری ۱۲ درصدی سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی از نظر ارزش است، از روز شنبه هفته جاری آغاز شد.

اهلیت دو خریدار هفته گذشته به تائید رسیده بود و بر این اساس شرکت اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت و پالایشگاه نفت تهران رقابتی سه روزه را از روز شنبه هفته جاری آغاز کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید