237883

کاهش 1895 واحدی شاخص بورس تهران

دنیای معدن: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 1895 واحد همراه شد.

به گزارش دنیای معدن، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران گرچه در ابتدای معاملات امروز روند رو به رشد به خود گرفت، اما سپس به روند کاهشی روی آورد بگونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش 1895 واحد نسبت به روز قبل خود به رقم یک میلیون و 317 هزار و 894 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با عقب‌نشینی 698 واحد به رقم 379 هزار و 572 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 939 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 6.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 209 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 110 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.14 درصد کاهش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن 0.18 درصد افت کرد، شاخص آزاد شناور 0.25 درصد کاهش یافت ، شاخص بازار اول بورس 0.18 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.1 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی پردیس، پتروشیمی فناوران و شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی‌‌مس، فولاد مبارکه، ایران‌خودرو و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با 13 واحد کاهش به رقم 17 هزار و 957 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 976 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس هم 334 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 160 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 945 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به حدود 10 هزار میلیارد تومان رسید که نشان از معاملات عادی و معمولی در بازار سرمایه ایران دارد.

امرورز نمادهای پالایش نفت لاوان، هلدینگ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس و اعتباری ملل به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، داروسازی دانا و بهمن دیزل به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

اکثر سهام موجود در بازار به خاطر ریزش‌های پیاپی ارزنده شده است، اما ارزندگی سهام برای کسانی است که سرمایه‌گذاری بلندمدت همراه با مطالعه، مشاوره و تحقیق انجام می‌دهند، چون سرمایه‌گذاری در بورس الزاما همراه با ریسک و نوسان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید