237830

پیش بینی بورس امروز ۲۰ مهر؛

شاخص بورس امروز به کدام سمت می‌رود؟ /مهمترین مزایای معاملات الگوریتمی چیست؟

دنیای معدن: در صورتی که بورس امروز بتواند به روند صعودی شکل گرفته در روز گذشته ادامه دهد، می‌توان به تداوم افزایش در کوتاه‌مدت شاخص‌ها امیدوار بود.

به گزارش دنیای معدن، روز گذشته بازار سرمایه بر خلاف تصور‌ها با روند صعودی همراه شد. این رشد ۹ هزار واحدی شاخص کل امروز به دور از ذهن‌ها بود.

بورس دیروز پس از افزایش تقاضایی که در انتهای معاملات روز گذشته صورت گرفت، توانست پس از چندین روز منفی، بازدهی مثبتی را در نماگر‌های اصلی خود به ثبت برساند. شاخص کل بورس امروز ۰.۷۴ درصد افزایش یافت تا همچنان مرز ۱.۳ میلیون واحدی حفظ شود. شاخص هم‌وزن نیز که روز بهتری را در صنایع و سهام خود تجربه می‌کرد، با افزایش ۰.۸۵ درصدی همراه شد. ارزش معاملات امروز عدد ۲۲۶۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند و با وجود بازاری سبز، همچنان شاهد خروج ۱۴۱ میلیارد تومان سرمایه کد‌های حقیقی از چرخه معاملات بودیم.

برخی بازگشت دیروز بازار را به دلیل برگزاری جلسات حمایتی طی روز‌های گذشته می‌دانند، اما به نظر می‌رسد که وجود برخی خبر‌ها و اتفاقات مهم نیز در روند مثبت امروز تاثیر مهمی داشته‌اند. نگاهی به روند معاملات، اما همچنان نشان می‌دهد که با وجود سبز شدن نماگر‌ها و قیمت‌ها، فعلا رونق کافی در معاملات وجود ندارد و تداوم این روند صعودی نیازمند برطرف شدن برخی ابهامات و بهبود شرایط مختلفی در حوزه سیاسی و اقتصادی کشور است.

طی جریان معاملات دیروز بازار سرمایه؛ نماد‌های «شپنا»، «فولاد»، «فملی»، «شبندر»، «شتران»، «شپدیس» و «نوری» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

با وجود رشد ۹ هزار واحدی؛ همچنان مقدار حجم و ارزش معاملات بسیار پایین است. وضعیت بازار بورس امروز نیز متعادل و مثبت پیش بینی می‌شود. چنانچه امروز و هفته آینده این مقدار این فاکتور‌ها رشد کند می‌توان به ادامه دار بودن این روند خوش بین بود.

پیش بینی بورس در معاملات امروز

با وجود اینکه دلایلی همچون اعمال تحریمات جدید آمریکا علیه ایران و به بن بست رسیدن برجام و …. می‌توانند بازار بورس را منفی کنند؛ برخی از کارشناسان بر این باورند که معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه اجرایی بازار را نزولی کرده است و بدان معترض شدند چرا که معتقدند از الگوریتم‌ها به درستی استفاده نمی‌شود و هزینه سرمایه‌گذاری بالایی نیاز داد.

برخی نیز بر این باورند که معاملات الگوریتمی تت‌ها برای سود عده‌ای طراحی شده و زیان سهامداران معمول بازار است.

برخی نیز افزایش عمق بازار و نقدشوندگی را از مهمترین مزایای معاملات الگوریتمی می‌شمارند.

در صورتی که بورس امروز بتواند به روند صعودی شکل گرفته در روز گذشته ادامه دهد، می‌توان به تداوم افزایش شاخص‌ها امیدوار بود و هدف بعدی شاخص کل بورس در کوتاه‌مدت، محدوده ۱.۳۳ تا ۱.۳۵ میلیون واحد خواهد بود؛ بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که بورس امروز نیز به روند صعودی ادامه دهد، اما از آنجا که اندک افزایش عرضه‌ای در انتهای معاملات شکل گرفت، قدرت تقاضا در بازار امروز ضعیف‌تر از روز جاری خواهد بود و به طور کلی فعلا انتظار افزایش ارزش معاملات و برگشت رونق کامل به بازار نمی‌رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید