234944

افت ۱۲ هزار و ۸۳ واحدی شاخص بورس

دنیای معدن- شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۲ هزار و ۸۳ واحد همراه شد.

به گزارش دنیای معدن، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم یک روند کاملاً ریزشی به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات اولین روز هفته با کاهش ۱۲ هزار و ۸۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۴ هزار و ۲۷۷ واحد به رقم ۴۱۷ هزار و ۲۰۳ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۳۱ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۶.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۶۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۴۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۸ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن یک درصد افت کردند، شاخص آزاد شناور ۰.۹۱ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۹۹ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۵۶ درصد کاهش یافت.

امروز نماد‌های مهم بازارساز در کاهش شاخص بورس مؤثر بودند، به گونه‌ای که بیشترین اثر کاهشی را نماد شرکت فولاد مبارکه، پتروشیمی پارس، ایران‌خودرو، بانک ملت، ملی مس ایران، شستا و پالایش نفت بندرعباس بر عهده داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل ۲۰۲ واحد عقب‌نشینی کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۲۰۹ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۶ میلیارد تومان سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۳۷ فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس ایران ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شد.

امروز نماد‌های سنگ‌آهن گهرزمین، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، فولاد غدیر ایرانیان، بانک دی و نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید