234263

کاهش 2011 واحدی شاخص بورس تهران

دنیای معدن- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 2011 واحدی همراه شد.

به گزارش دنیای معدن، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه با کاهش 2011 واحد به رقم یک میلیون و 518 هزار و 286 واحد رسید. شاخص کل با معیار هموزن نیز امروز با کاهش 1536 واحد به رقم 419 هزار و 865 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 17 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران بیش از 5.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 389 هزار فقره معامله و به ارزش 3524 میلیارد تومان دادوستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 13 صدم درصد کاهش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن 36 صدم درصد افت کرد.

شاخص آزاد شناور 19 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 19 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 6 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، و پتروشیمی شازند اراک بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای ایران خودرو، بانک صادرات، بانک تجارت و چادرملو بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 30 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 915 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 177 هزار میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش بازار پایه فرابورس 356 هزار میلیارد تومان شد.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 2.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 260 هزار فقره معامله و به ارزش 3687 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای جهان فولاد سیرجان، ایرانول، توسعه مالی مهر آیندگان، بهمن دیزل، و پخش البرز، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای برق دماوند و بیمه دی بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است.

سرمایه گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است، اما برخی از سرمایه‌گذاران حقیقی برای فرار از ریسک بازار سرمایه وارد بازارهای ریسکی مانند رمزارزها می‌شوند که ریسک آن به شدت بالاست، در حالی که سرمایه‌گذاری در بورس ریسک کمتری دارد. دولت برای تامین مالی شرکت‌ها و همچنین هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید باید از کلیت بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری افراد در بورس حمایت کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید