221971

رشد ۳۶۸ درصدی صف فروش پایانی بازار؛

پائیز بورس فرا رسید /اولین سقوط شاخص در مهر ماه

دنیای معدن: امروز، شنبه 17 مهر 1400، اولین ریزش شاخص کل بورس در مهرماه ثبت شد.

به گزارش دنیای معدن، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس پس از 8 روز نزول کرد و با کاهش 22 هزار و 280 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 465 هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با افت 6 هزار و 705 واحدی در سطح 420 هزار و 980 واحدی ایستاد.

اما شاخص کل فرابورس 351 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 980 واحد قرار گرفت.

چهارمین روز خروج پول حقیقی

روز شنبه برای چهارمین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 940 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام آریان (پارس آریان) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 107 میلیارد تومان بود. پس از آریان، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

سهم های تاثیرگذار بر شاخص بورس

روز شنبه نمادهای «»، «تاپیکو» و «پارسان» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

همچنین سه نماد «شستا»، «بفجر» و «شفن» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

سهم های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «بپاس» و «زاگرس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شپاس»، «پخش» و «شکام» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

پرتراکنش ترین نمادها

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس فسبزوار صدرنشین است و کیمیاتک و شستا در رتبه های بعدی هستند. در فرابورس نیز توسن، فجهان و دی پرتراکنش ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 237 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه 32 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 754 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف های فروش پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 55 درصد افت کرد و در رقم 147 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش نیز 368 درصد افزایش یافت و 398 میلیارد تومان شد.

شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) با صف خرید 85 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شکام، نمادهای ولیز (شرکت لیزینگ ایران) و قشیر (شرکت قند شیروان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به برکت (شرکت دارویی برکت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 61 میلیارد تومانی داشت. پس از برکت، شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

 

دیدگاهتان را بنویسید