251766

بیش از ۴۲۶ میلیارد ریال در حوزه معادن سبزوار سرمایه‌گذاری شد

دنیای معدن- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: سرمایه‌گذاری معدنی در این شهرستان امسال با صدور چهار پروانه بهره برداری به ۴۲۶ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال رسید.

به گزارش دنیای معدن، حسین شریعتمدار تهرانی روز سه شنبه اظهار کرد: سبزوار از قطب‌های معدنی خراسان رضوی است و توسعه واحدهای فرآوری در بخش معدنی آن اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: با هدف جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در سالیان اخیر، واحدهای فرآوری کنسانتره کرومیت و تیتانیوم در این منطقه ایجاد شده است.

شریعتمدار تهرانی گفت: همچنین طرح راه اندازی شهرک صنایع معدنی در بخش "روداب" سبزوار، با هدف جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش بهره وری و رشد تولید صنعتی معدنی در حال پیگیری است.

وی افزود: بدین منظور تفاهمی با وزارت صمت، نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی و مسوولان شهرستانی صورت گرفته و زمین مورد نیاز برای اجرای طرح شهرک صنایع معدنی جانمایی و مراحل اولیه آن آماده سازی شده است.

شهرستان سبزوار از مناطق معدن‌خیز خراسان رضوی به شمار می‌رود و تاکنون پروانه بهره‌برداری حدود ۸۰ معدن با انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگ‌های ساختمانی و سنگ لاشه در این شهرستان صادر شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید