251426

استاندار: اولویت سرمایه‌گذاری در معادن سیستان و بلوچستان، ایجاد صنایع تبدیلی است

دنیای معدن- استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی گفت: اولویت بهره‌برداری از معادن این استان با سرمایه گذارانی است که صنایع تبدیلی را به منطقه آورده و موجب افزایش اشتغال شوند.

به گزارش دنیای معدن، محمد کرمی روز سه شنبه در نشست شورای معادن سیستان و بلوچستان اظهار کرد: باید درآمدهای موجود در این استان را با استفاده از ظرفیت‌های فعلی افزایش دهیم، چرا که این مهم راه برون رفت از مشکلات محسوب می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه معدن دارد، اما باید از این مواهب خدادادی بهره‌برداری کنیم و با ایجاد صنایع فرآوری در جهت توسعه استان گام برداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از نفت یکی از ثروت‌های کشور معادن غنی است؛ معادن زیادی در این استان وجود دارد که هنوز شناسایی نشده که باید علاوه بر شناسایی، صنایع فرآوری و تبدیلی این معادن نیز ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست حیوانات باید با برنامه‌ریزی درست صورت گیرد تا خللی برای فعالیت‌های معدنی و کشاورزی ایجاد نکند.

کرمی بیان کرد: معادن سیستان و بلوچستان مشکلات زیرساختی از جمله برق و جاده دارد که برای حل این مشکلات باید هم خود معادن و هم دولت همیاری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید