250600

پلدختر محدوده‌ی معدنی آهک دولومیت در راستای زنجیره ارزش است

دنیای معدن-مدیرکل صمت لرستان گفت: : پلدختر یکی از محدوده‌های معدنی آهک دولومیت با خلوص مناسب در راستای زنجیره ارزش است که در این شهرستان هم ذخیره و هم خلوص خوبی دارد.

به گزارش دنیای معدن، بهمن جعفری در گفت‌وگویی در خصوص واگذاری معادن به بخش خصوصی، اظهار کرد: براساس قانون معدن به دو روش می‌توان واگذاری را انجام داد؛ روش اول اینکه محدوده معدنی که قبلا شناسایی و عملیات اکتشاف رخ داده را از طریق مزایده عمومی می‌توان واگذار کرد و روش دوم محدوده‌های معدنی است که بهره‌برداری نشدند و بکر هستند و در خواست از طریق سامانه کاداستر اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در لرستان تاکنون ۱۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده که عمدتا مواد معدنی غیرفلزی هستند.

مدیرکل صمت لرستان گفت: در شهرهای مختلف استان نظیر الیگودرز، پلدختر، چگنی، سلسله، دلفان، ازنا و ... محدوده معدنی وجود دارد و مناطقی را که مطمئن بودیم قابلیت اکتشاف دارد مجوز اکتشاف آنها را صادر کردیم.

جعفری بابیان اینکه ازنا و الیگودرز قابلیت اصلی سنگ‌هایی از نوع تزئینی را دارد، بیان کرد: در الیگودرز بسته سرمایه‌گذاری آماده در حوزه سنگ و معدن داریم  و بخش معادن در راستای احیای محدوده‌های معدنی است.

وی افزود: پلدختر یکی از محدوده‌های معدنی "آهک دولومیت" با خلوص مناسب در راستای زنجیره ارزش است که در این شهرستان هم ذخیره و هم خلوص خوبی دارد.

مدیرکل صمت لرستان اظهار کرد: در شهرستان الیگودرز نیز سه محدوده برای سنگ تزئینی وجود دارد که یکی از مناطق معروف این شهرستان منطقه "آب باریک" است.

 

دیدگاهتان را بنویسید