250575

صدور ۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری معدن در کهگیلویه و بویراحمد

دنیاای معدن: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری معدن و ۱۶ پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

به گزارش دنیای معدن سید امیر تیمور موسویان در نشست کارگروه تعامل ملی فعالیت‌های معدنی با منابع طبیعی آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 85 فقره پروانه بهره‌برداری معدن، 16 پروانه اکتشاف و 16 گواهی کشف  در این استان صادر شده است.

وی با اشاره به جایگاه مهم کارگروه تعامل ملی، عنوان کرد: تمام تلاش بر این بوده که محرومیت زدایی استان به خصوص در حوزه معدن و افزایش تعامل مابین دو مجموعه صمت و منابع طبیعی را شاهد باشیم.

موسویان با اشاره به اینکه این زمینه‌ها می‌تواند توسعه متوازن را برای بخش معدن و حوزه توسعه فعالیت‌های معدنی و ایجاد ارزش افزوده و نهایتا زنجیره ارزش اقتصادی بعداز فراوری معادن ایجاد کند، عنوان کرد: برای توسعه فعالیت‌های صنعتی و معدنی در استان نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

محسن ضامن‌فر مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: این استان به خصوص در حوزه معدنی جای کار بسیاری دارد و امیدواریم استمرار این جلسات را در این‌استان داشته باشیم و خروجی آنها توسعه معدن و صنایع معدنی و بهره برداری مطلوب از پتانسیل‌های معدنی باشد.

حمیدرضا قنبری مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این کارگروه این بوده که نگاه تعاملی و نگاهی که هم بستر توسعه استان در نظر گرفته شود و هم عرصه مراتع کشوری که متعلق به همین وطن است به عنوان زیرساخت و منشا بستر زندگی خود ما هست، به خوبی مدیریت شود.

 مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت ضمن اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای مردمی غیور و همیشه در صحنه های انقلاب بوده و هست، گفت: آب و معدن سبب آبادانی میشود و حوزه معدنی باعث جذب سرمایه گذار می‌شود و هر یک شغل در حوزه معدنی سبب ایجاد 17 شغل مستقیم در زیر دست خود می‌شود.

مهدی حمیدی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم این تعامل بین دو دستگاه بی سابقه بوده و با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص بخش معدن، این تعاملات در راستای اجرای منویات معظم له تداوم خواهد داشت و هدف این است که در اینگونه جلسه کارگروه تعامل ملی فعالیت های معدنی با منابع طبیعی آبخیز داری با 21 مصوبه، در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید