250547

استاندار: سهام معادن به مردم سیستان و بلوچستان واگذار می‌شود

دنیای معدن- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور و مشارکت مردم در توسعه معادن بسیار مهم است زیرا سهام معادن به خود مردم این استان واگذار می‌شود و ما امیدواریم بتوانیم با اجرای فعالیت‌های زیربنایی در بخش‌های اقتصادی، شغل و مشکلات مردم منطقه حل کنیم.

به گزارش دنیای معدن محمد کرمی در حاشیه بازدید از معدن مس لار شهرستان زاهدان اظهارکرد: با توجه به ذخایر بسیار خوب معدنی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد، برنامه کامل و جامعی در بخش های اقتصادی طراحی شده که بایستی با سرعت مضاعفی پیگیری شوند.

وی افزود: برخی از کارخانه‌ها و معادن استان سیستان و بلوچستان که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند، سهام آن نیز به مردم منطقه واگذار می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: آنچه مهم است بهره‌مند شدن مردم محلی از وجود معادن و کارخانجات استان است که در این زمینه اولویت را به مردم داده‌ایم.

 صنایع در حالی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اشتغالزایی محسوب می‌شوند که علاوه‌بر اشتغالزایی، توسعه و رشد اقتصادی را به دنبال دارند.در این زمینه سیستان و بلوچستان با قرار داشتن بر روی کمربند فلزی و معدنی جهان که از صربستان تا پاکستان ادامه دارد یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور محسوب می‌شود.

معادن سیستان و بلوچستان به دلیل ظرفیت‌های بالای ذخایر در رتبه‌های اول و دوم کشوری قرار گرفتند که این نشان‌دهنده ظرفیت، رشد و رونق اقتصادی در منطقه است، این معادن حاوی ذخایر غنی از فلزات و کانسارهای معدنی از قبیل کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، طلا و همچنین عناصر و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل‌سفید و سنگ‌های ساختمانی و تزئینی بویژه گرانیت و مرمر است.

با این وجود سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور محسوب می‌شود به طوریکه از ۶۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور، ۲۸ نوع آن به طور قطع و در شرایط کنونی در این استان وجود دارد؛ همچنین از حیث داشتن عناصر معدنی فلزی از کم‌نظیرترین استان‌های کشور محسوب شده و بیشترین میزان آهن پلاسری، مس و آنتیموان و طلای کشور را با پراکندگی وسیع به خود اختصاص داده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید