250124

مدیرکل صمت گیلان:

۵۰ معدن فعال در گیلان وجود دارد/ لزوم نظارت بر معادن دورافتاده

دنیای معدن: مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه تعداد ۵۰ معدن فعال در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: میزان برداشت مواد معدنی از ابتدای سال جاری تاکنون به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش دنیای معدن، تیمور پورحیدری امروز، ۱۲ دی ماه در بازدید از پروژه های معادن دور افتاده در ارتفاعات دیلمان، پیرکوه، گرماور و چاکرود، اظهار کرد: هرگونه برداشت معدنی بدون حضور مسئول فنی غیرقانونی است و در برخورد با متخلفین حوزه معدن و متجاوزین به انفال دولت قاطع هستیم.

وی ضمن تذکر به معدن کاران منطقه، با تاکید بر اینکه معادن امانتی در دست بهره‌برداران است و دست اندازی به اراضی ملی برای برداشت مصالح معدنی تخلف آشکار است، افزود: هرگونه فعالیت معدنی فاقد مجوز و بدون رعایت چارچوب قوانین معادن تخلف محرز است و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تعداد ۵۰ معدن فعال در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: میزان برداشت مواد معدنی از ابتدای سال جاری تاکنون به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است.

پورحیدری تصریح کرد: معادن، صرفاً به صورت امانت در اختیار بهره بردار معدن قرار می گیرند که پس از اتمام برداشت صحیح ذخایر معدنی، با پرداخت حقوق دولتی و رعایت سایر ضوابط؛ طبق قانون مجدداً به منابع طبیعی برگردانده می شوند.

وی با اشاره به عدم وجود برخی امکانات لجستیکی و بودجه‌ای جهت نظارت مستمر بر معادن دور افتاده؛ عنوان کرد: علیرغم کمبود تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، نظارت بر معادن دور افتاده گیلان را در دستور کار قرار داده‌ایم و با هر فعالیت غیرقانونی در این راستا به شدت برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل صمت گیلان ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ معدن غیر فعال در استان وجود دارد؛ همچنین ۳۲ معدن راکد و فاقد بهره‌بردار معدنی داریم و در سال جاری ۴۰ مزایده جهت فعال سازی معادن راکد برگزار شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید