248176

استاندار آذربایجان‌غربی:

۶۸۵ معدن در آذربایجان‌غربی تعیین تکلیف شده است

دنیای معدن- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه معدنی استان به عنوان یکی از موارد مهم زمینه ساز پیشرفت این خطه از کشور، گفت: در دولت سیزدهم، تعداد معادن بلاتکلیف از ۷۰۰ مورد به ۱۵ مورد رسیده که یک رکورد در تعیین تکلیف معادن به شمار می رود.

به گزارش دنیای معدن، محمدصادق معتمدیان اول آبان در آیین آغاز عملیات اجرایی اکتشاف در منطقه دیلک وردی چالدران، افزود: مطالعات بخش معدن در آذربایجان غربی از سالهای گذشته آغاز شده و با توجه به موانع موجود بلاتکلیف بود که با همت دولت سیزدهم و پیگیریهای صورت گرفته، تمامی موانع برداشته شده است.

وی همچنین توجه به مناطق محروم را از اهداف دولت سیزدهم عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا، توسعه مطالعات و اکتشافات، احداث صنایع معدنی و فرآوری صنایع معدنی در این مناطق توسط دولت مورد توجه جدی قرار گرفته و در ۲ ماه گذشته شاهد آغاز عملیات اکتشاف ۲ معدن بزرگ و ارزشمند در آذربایجان‌غربی بودیم.

معتمدیان، آذربایجان غربی را یکی از قطب‌های معدنی کشور دانسته و افزود: این استان معادنی از جمله سیلیس، طلا و تیتانیوم با خلوص بالا داشته و همین امر نیز مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی به عدم استفاده از ذخایر در گذشته و عزم جدی دولت سیزدهم در استفاده بهینه از این ذخایر نیز اشاره کرد و گفت: طرح تحول گرایانه دولت در بحث اشتغال و افتتاح واحدهای صنعتی با تمام توان در حال انجام بوده و در ۲ سال گذشته ضمن احیای واحدهای مختلف صنعتی، توجه ویژه ای به احیای واحدهای معدنی شده و صدها معدن احیا شده است.

معتمدیان همچنین قرارگاه خاتم الانبیا(ص ) را بازوی توانمند دولت خوانده و افزود: چالدران یکی از قطب‌های معادن کشور بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های این منطقه، قرارگاه خاتم با اعلام آمادگی و حضور خود در ایجاد صنایع معدنی، کمک بزرگی به شکوفایی این منطقه کرده و امیدواریم اثرات آن در توسعه چالدران نمایان شود.

وی در ادامه با اشاره به سفر شهرستانی صورت گرفته به چالدران، اضافه کرد: در این سفر، مصوبات در حوزه اقتصاد و عمران با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید که این اقدام در نوع خود بی سابقه بود.

وی به ظرفیت های مرزی چالدران نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به جلسه شورای امنیت کشور، بازگشایی مرز چالدران مصوب شده و در سفر اخیر به کشور ترکیه نیز این موضوع مطرح شد و اکنون نیز منتظر تایید دولت هستیم تا به فاز اجرایی درآمده و در آینده نزدیک شاهد توسعه اقتصادی در منطقه باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید