246965

شمارش معکوس برای افتتاح کارخانه تیتانیوم کهنوج

دنیای معدن- فرماندار کهنوج گفت: کارخانه تیتانیوم کهنوج بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش دنیای معدن، فرماندار کهنوج گفت: برآورد فعلی معدن تیتانیوم کهنوج ۱۵۰ میلیون تن و این برآورد تا ۴۵۰ میلیون تن هم پیش بینی شده است.

برق رسانی به مجتمع تیتانیوم گفت: پست ۲۳۰ کارخانه کهنوج از رینگ اصلی دکل شماره ۸۶ گرفته شده که یک انشعاب از این دکل برای برق رسانی به کل کارخانه توسط ۱۰ دکل مشبک وارد کارخانه می‌شود که ۸ دکل در خارج کارخانه و دو دکل در داخل کارخانه می‌باشد.

وی ادامه داد: ترانس برق ۴۰MV برق ۲۳۰ کیلو ولت را به ۱۱ کیلوولت تبدیل میکند و در دو مسیر یکی به سمت کارخانه فرآوری و یکی به سمت معدن و ناحیه سنگ شکن می‌رود.

سلیمانی گفت: مسیر برق رسانی ۱۱ کیلو وات به سمت معدن و سنگ شکن با ۱۹ دکل بتنی انجام و مسیر برق رسانی به کارخانه فرآوری با ۶ دکل تلسکوپی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: به صورت اختصاصی پست برق ۲۳۰ مجتمع تیتانیوم کهنوج پیشرفت ۸۰ تا ۸۵ درصدی را دارا می‌باشد.

به گفته مسوولان، با توجه به اینکه سالانه ۵۰ هزار تن پیگمنت (رنگدانه) به کشور وارد می‌شود، با اتمام این کارخانه نیاز کشور به پیگمنت تامین خواهد شد.

تیتانیوم، کروم و مس از مهمترین معادن جنوب استان کرمان است که عملیات اکتشاف و استخراج در پهنه‌های معدنی این منطقه در دست اجراست.

 

دیدگاهتان را بنویسید