246718

اختصاص ۲ هزار و ۳۲ میلیارد ریال برای تامین زیر ساخت های معادن خراسان شمالی

دنیای معدن: مدیر کل صمت خراسان شمالی از اختصاص دو هزار و ۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت های معادن استان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، حسین حاجی بگلو در گفت و گویی، اظهار کرد: ظرفیت اشتغالزایی در حوزه معدن دو هزار و ۴۸۸ نفر و سرمایه گذاری در این بخش چهار هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته تعداد ۴۳ پروانه اکتشاف و ۲۳ گواهی کشف صادر شده است .

حاجی بگلو در ارتباط با صدور ۲۵پروانه بهره برداری در دولت سیزدهم به اشتغالزایی برای ۱۶۲ نفر و سرمایه گذاری در حدود یک هزار و ۳۵ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: تعداد پروانه های اکتشاف معدنی ۳۹ مورد و تعداد گواهی کشف ۲۳ مورد بوده است.

ممانعت جدی از برداشت غیرمجاز معادن استان

مدیر کل صمت خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه بازدید میدانی از معادن سرب و روی اسفراین انجام شده است از ممانعت جدی برداشت غیرمجاز معادن استان خبر داد.

وی تاکید کرد: مطابق قانون با این نوع برداشت‌های غیر مجاز که توسط برخی افراد صورت گرفته، برخورد خواهد شد.

حاجی بگلو افزود: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد هستیم که به اسم افراد بومی مناطق برداشت ‌هایی صورت می‌گیرد که مطمئن هستیم که این اتفاق توسط برخی افراد سود جو رخ می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تصمیمات لازم برای جلوگیری از سوء برداشت معادن بدون مجوز در استان اتخاذ خواهد شد، گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط به خصوص دستگاه قضائی نیز در این طرح پشتیبان ما برای اجرای قانون خواهند بود.

وی بیان کرد: برداشت غیر مجاز از معادن بدون پروانه و مجوز، منع قانونی دارد و برابر ماده ۱۹ قانون معادن جرم مشهود تلقی شده و با آن برخورد می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید