246628

تامین آب یزد مصوبه برنامه هفتم است/معدن D۱۹ را غیرقانونی واگذار کردند

دنیای معدن: رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به تلاش مجموعه استان جهت رفع مشکل آب این دیار، گفت: تامین آب یزد در برنامه هفتم توسعه دیده شده است.

«محمد صالح جوکار» با اشاره به اینکه مسئولان استان یزد پیگیر رفع مشکل آب استان یزد هستند، اظهار کرد: در این خصوص، امور توسط مسئولان استان دنبال می‌شود و کار رها نکردیم ولی گلایه مندیم و انتقاد هم داریم زیرا تاکنون فعالیت اجرایی جهادی نشده است.

وی افزود: جلسه‌ای با سهامداران شرکت واسکو و جلسه‌ای با وزیر نیرو برگزار کردیم و سوال هم از وزیر صمت در خصوص چگونگی تأمین منابع مالی جهت انتقال آب انجام شد که تاکنون پاسخی داده نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تاکید بر این که در این سال‌ها مسئولان استان به جد دنبال نهایی شدن انتقال آب به استان بوده‌اند، ادامه داد: دو هفته پیش، نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور درخواست جلسه‌ای با حضور  نمایندگان استان یزد، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار یزد، وزیر نیرو، وزیر صمت و سهامداران شرکت واسکو برگزار و در نهایت تکلیف این موضوع مشخص شود؛ البته واگذاری تعدادی از معادن تصویب شده تا از طریق بهره‌برداری از آنها، بخشی از منابع مورد نیاز تأمین گردد.

نماینده مردم یزد در خصوص واگذاری معدن جهت انتقال آب به استان یزد و پیگیری‌های انجام گرفته در گذشته جهت رفع مشکل کمبود آب استان، گفت: در دوره اول دولت آقای روحانی، معدن D۱۹  در استان یزد مطرح شد، مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور انجام گرفت و معاون اول نوشت به وزیر صمت، وزیر صمت نوشت به معاون معدنی و معاون معدنی به کارشناس حقوقی نوشت، این سیر کار دوباره بازگشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان این که تمام مکاتبات به صورت مستند موجود است، افزود: پاسخ‌هایی داده شد این بود که این معدن مشکل زیست محیطی دارد و واگذاری آن بدون مزایده امکان پذیر نیست، در صورتی که درخواست ما فقط برای اختصاص این معدن جهت تامین آب شرب مردم استان یزد و تنها منافع مردم در نظر گرفته شده بود، نه برای بهره‌برداری یک شرکت خصوصی.

نماینده مردم اضافه کرد: اما در دوره دوم آقای روحانی، مشکل ترک تشریفات مزایده و زیست محیطی این معدن را به روش غیرقانونی حل و واگذار کردند، سوال اینجاست چرا باید این اتفاق بیافتد؟ و رسانه‌ها چرا به صورت جد آن را مطالبه نکردند؟

وی با اشاره به این که در برنامه هفتم مسئله تامین آب شرب استان ها دیده شده است، اضافه کرد: وظیفه دولت و وزارت نیرو در برنامه هفتم توسعه این است که آب انتقالی توسط بخش خصوصی را خریداری کنند و با نرخ مناسب در اختیار مردم قرار دهند.

 به نقل از دفتر نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، جوکار در پایان تاکید کرد: تمام نمایندگان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد تمام تلاش خود را جهت انتقال آب خواهند کرد و تاکنون در این زمینه هیچ کوتاهی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید