246526

مزایده ۸۰۰ محدوده معدنی تا پایان سال‌

دنیای معدن: مدیرکل بهره‌برداری وزارت صمت گفت: ۸۰۰ محدوده معدنی تا پایان سال ۱۴۰۲ به مزایده گذاشته می‌شود، این اقدام سال گذشته در ۲۲ استان انجام شد.

به گزارش دنیای معدن، مهدی حمیدی‌ در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در خراسان رضوی ۱۱ معدن خصوصی و یک معدن دولتی فعال داریم و به تمامی معادن تعطیل شده هم اعلام کرده‌ایم که مجدد فعالیت خود را از سربگیرند و مطمئن باشند که از حمایت دولت برخوردار خواهند بود.

وی اضافه کرد: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم صدور مجوزهای معدنی در دستور کار قرار گرفت و همین موضوع در واقعی شدن درآمدها و تبدیل آن از دلاری به ریالی موثر بوده است.

مدیرکل بهره‌برداری وزارت صمت با ذکر این نکته که در سال ۱۴۰۱ نزدیک ۲ هزار دستگاه مجوز واردات داشتیم، تاکید کرد: همچنین در 5 ماهه نخست امسال هم عدد خوبی به ثبت رسیده، ضمن اینکه حمایت از تولیدکننده داخلی و صادرات محصول ایرانی در حوزه معدن را هم داشته‌ایم.

حمیدی با تاکید بر اینکه ما دو دسته معادن داریم که گروهی از آن در ید وزارت صمت و گروهی دیگر در ید بهره‌بردار است، گفت: قانون‌گذار اجازه داده که مواردی که در ید بهره‌بردار باشد با انجام مزایده افزایش یابد و در همین بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری داشتیم.

مدیرکل بهره‌برداری وزارت صمت خاطرنشان کرد: ۸۰۰ محدوده معدنی تا پایان سال ۱۴۰۲ به مزایده گذاشته می‌شود، این اقدام در سال گذشته در ۲۲ استان انجام شد و در سال جاری هم برای استان‌های دیگر از جمله خراسان رضوی برنامه ویژه‌ای داریم.

وی افزود: معتقدیم که طرح‌های بهره‌برداری حوزه معدن باید واقعی شود و امکانات متناسب با نیاز معدن‌کار تخصیص یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید