246248

اختصاص سالانه 400 هزار مترمکعب آب نامتعارف به صنایع معدنی سمنان

دنیای معدن: معاون شرکت آب منطقه ای سمنان با اشاره به اختصاص سالانه 400 هزار مترمکعب آب نامتعارف و شور برای مصارف صنایع معدنی این استان گفت: رویکرد تغییر منابع تأمین آب صنایع استان سمنان به سمت استفاده از آب های نامتعارف و پساب مدنظر است.

به گزارش دنیای معدن، رضا نجف زاده، معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای سمنان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مهم ترین اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت آب منطقه ای سمنان برای تأمین آب صنایع این استان اظهار کرد: برای تأمین آب صنایع در استان سمنان، استفاده از آب های شور و نامتعارف یکی از راهکارهای مهم است که شرکت آب منطقه ای سمنان آن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در همین راستا اخذ تخصیص از محل منابع آب های نامتعارف و شور به میزان حدود 1.2 میلیون مترمکعب در سال در چهار محدوده مطالعاتی کویر دامغان، داورزن- فرومد، کویر مرکزی و طرود پیگیری شده است.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای سمنان تصریح کرد: این پیگیری ها تاکنون منجر به اختصاص حدود 400 هزار مترمکعب در سال از محل آب های نامتعارف و شور در محدوده های مطالعاتی طرود، کویر دامغان و داورزن - فرومد برای مصرف صنایع معدنی شد.

نجف زاده با اشاره به رویکرد دولت مردمی سیزدهم برای رفع مشکل منابع آبی صنایع کشور با توجه به تغییر اقلیم و کمبود شدید آب عنوان کرد: موضوع استفاده از منابع آبی نامتعارف پساب یا بازچرخانی آب در بند «ع» تبصره 8 قانون بودجه سال 1402 عنوان شده است.

وی اضافه کرد: در راستا اجرایی سازی مفاد این بند قانونی با هدف برنامه ریزی و استفاده از پساب و جایگزینی با منابع آب در اختیار صنایع پرمصرف اقدامات لازم صورت داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید