245638

تهیه نقشه جامع ازمعادن سیستان وبلوچستان درجهت بهره برداری بهتر ازاین ظرفیت

دنیای معدن-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان حوزه معدن باید نقشه جامع و کاملی از معادن با مکان و مختصات دقیق برای بهره برداری بهتر از این ظرفیت تهیه کنند.

به گزارش دنیای معدن،️ محمد کرمی در نشست شورای معادن استان گفت: معادن استان یک ثروت عظیم ملی است که با تلاش جدی و شبانه روزی و با حضور سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی باید به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر رفع موانع توسعه معادن افزود: باید از ظرفیت معادن در جهت توسعه در حوزه های مختلف استان و بهره مندی مردم استفاده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان،️ با اشاره به برگزاری جلسات قبلی شورای معادن تاکیدکرد: سرعت و شتابی که در انجام کارها انتظار داشتیم در حال حاضر قابل مشاهده نیست؛ باید دلایل کندی امور مورد بررسی قرار گیرد.

رییس شورای معادن استان با بیان اینکه فرآوری معادن و ایجاد صنایع تبدیلی برای توسعه استان بسیار مهم است، با اشاره به خام فروشی برخی معادن افزود: دستورالعمل عدم خروج مواد از معادن به صورت خام ابلاغ شده است اما برخی از مسئولان متولی امر، اطلاع و نظارتی بر کارها ندارند.

وی با اشاره به دیدار اخیر با وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: تصمیم گیری در مورد معادن و مسائل استان بر عهده مسئولان استانی است.

کرمی تصریح کرد: در صورت غیر فعال بودن معادن تحت نظر ایمیدور امتیاز آنها سلب و توسط مسئولان استانی تصمیم گیری خواهد شد.

وی اذعان کرد: در انجام کارها با کسی تعارف نداریم و هدف اصلی ما ایجاد تغییر و پیشرفت روز افزون استان و تحول منطقه است.

استاندار تصریح کرد: مسئولان مربوطه شناسایی پهنه های جدید معادن، حجم مواد معدنی موجود و استقرار مجموعه ها برای بهره برداری را در دستور کار قرار دهند.

کرمی گفت: با توجه به اینکه فعالیت معادن تاثیر مستقیم بر توسعه و پیشرفت استان دارد، اگر بعد از ۶ ماه از صدور مجوز شاهد تغییر در بهره برداری و انجام کارها نبودیم مجوز صادره باید ابطال شود.

وی افزود: برگزاری جلسات مداوم با معدنکاران، سهم معادن در امور اجتماعی، میزان سوخت مصرفی معادن، میزان استخراج، فعالیت در صنایع تبدیلی و خروجی معادن در بازه های زمانی مشخص باید رصد شود.

استاندار بیان داشت: مسئولان مربوطه نسبت به برنامه ریزی در انجام کارها، سرعت در صدور مجوزها، جلوگیری از بروکراسی های اداری، نظارت بر انجام امور و انجام کارها به صورت ساده و روان اقدام کنند.

کرمی بر تبدیل استان بر هاب طلای منطقه تاکید و بیان کرد: با توجه به ظرفیت استان و وجود معادن طلا و ارتباط با کشورهای مختلف با توجه به پتانسیل های مرزی و پیشینه استان باید سیاست گذاری های لازم و برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گیرد.

وی بر انجام مطالعات و تحقیقات، انجام کارها بر اساس دانش، آینده نگری، توجه به شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

استاندار بیان داشت: پیش نویس های لازم بر پایه نیازها و امکانات جهت انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران خارجی و داخلی توسط مسئولان مربوطه بررسی و تهیه شود.

کرمی با اشاره به تهیه برنامه مدون برای فرآوری مواد معدنی خام کشورهای همسایه براساس مکان ایجاد کارخانه ها، نوع مواد معدنی، میزان مشارکت کشورهای مختلف و آمادگی در مذاکرات تاکید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید