245296

فعالیت فقط ۲۰ درصد ظرفیت معادن در تربت حیدریه

دنیای معدن: نایب رئیس خانه صنعت و معدن تربت حیدریه گفت : منطقه تربت حیدریه با سه شهرستان همجوار حدود ۱۰۰ پروانه بهره برداری معدن دارد که تنها ۲۰ درصد آن فعال است.

به گزارش دنیای معدن، رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی با انتقاد از طرح جدید ایجاد وزارت بازرگانی اظهار کرد: ۸۵ درصد کشورهای دنیا تولید و تجارتشان در یک کانال مدیریت می‌شود و یک وزیر تصمیم گیرنده است.

با روکش‌‌های قشنگ وزارت واردات را ایجاد نکنید

ابراهیمی افزود: از نماینده مردم تربت حیدریه که نماینده موثری در مجلس است تقاضا داریم با روکش‌های قشنگ تنظیم بازار را برهم نزنید و وزارت واردات را ایجاد نکنید.

وی ادامه داد: در زمان تدوین بودجه ۱۴۰۲ نماینده تربت حیدریه را به خانه صنعت و معدن استان دعوت کردیم و بزرگ‌ترین ایرادی که به لایحه برنامه و بودجه گرفتیم این بود که در تورم ۵۰ درصد حقوق کارکنان دولت را ۲۰ درصد افزایش دادید و این در حالی است که ۵۵ میلیون از جمعیت کشور اعم از کارمند و کارگر معیشتشان متاثر از حقوق است.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت : حدود شش دهه است که اقتصاد روستایی به اقتصاد رو به مدرن و صنعتی شدن و رفتارهای جدید اقتصادی روی آورده و در تمام این شش دهه تراز تجاری ما منفی بوده به جز این شش سال اخیر که با ادغام این دو وزارتخانه تراز تجاری ما مثبت شده و این در شرایطی است که وضعیت اقتصادی کشور خوب نبوده و این ماحصل ادغام تولید و تجارت بوده است.

قوانین جدید شهرک‌های صنعتی نفس تولیدکنندگان را گرفته است

در ادامه جلسه، نایب رئیس خانه صنعت و معدن تربت حیدریه گفت : منطقه تربت حیدریه با سه شهرستان همجوار حدود ۱۰۰ پروانه بهره برداری معدن دارد که تنها ۲۰ درصد آن فعال است.

علیرضا ناصری افزود : سازمان صمت نشست تخصصی با حضور معدن کاران بگذارد و بررسی کند چرا علی رغم پروانه بهره‌برداری ۸۰ درصد ظرفیت معادن غیر فعال است.

وی بیان کرد: پروژه فولاد رخ در دوهفته اخیر با مشکل تامین ال سی متوقف شده و این در حالی است که با راه اندازی این پروژه اشتغالزایی فراوانی در منطقه ایجاد می‌شود اما باید مشکلاتش برطرف شود.

ناصری تاکید کرد: تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی ایجاد شده اما قوانین شرکت شهرک‌های صنعتی نفس تولیدکنندگان را گرفته و بایستی هر واحد تولیدی که ایجاد می شود طبق یک فرمولی مبالغی را به تامین اجتماعی پرداخت کنند.

نایب رییس خانه صنعت ومعدن وتجارت تربت حیدریه گفت: روشنایی دو شهرک صنعتی هنوز به نتیجه نرسیده و مصوبه عدم قطع برق زیر ۵۰۰ کیلوات واحدهای تولیدی اجرایی نمی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید