245011

ارزش‌گذاری‌ نجومی پسماند، تبلیغات غیرواقعی است

دنیای معدن: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان می‌گوید: اغلب مطالب مطرح شده در مورد ارزش پسماند تبلیغاتی است؛ ما هم معتقدیم که پسماند ارزش دارد اما نه آن قدر که می‌گویند و قیمت آن تابع قیمت جهانی است.

به گزارش دنیای معدن، مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح روند طی شده در پرونده پسماند دپو شده از سال ۹۲ تاکنون افزود: در این تاریخ هیچ شرکتی برنده مزایده این پسماند نشده چرا که پاکات باز نشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر تمدید زمان ارسال پاکات مزایده در دو مرحله قانونی تصریح کرد: ۱۳ تیرماه آخرین مهلت ارسال پیشنهادها است و ۱۹ تیرماه زمان بازگشایی پاکات  و ۲۶ تیرماه زمان اعلام اعلام برنده است.

وی با تاکید بر اینکه اغلب مطالب مطرح شده در مورد پسماند تبلیغاتی است، ادامه داد: من می‌گویم این پسماند ارزش دارد ولی نه آن قدر که می‌گویند و قیمت آن تابع قیمت جهانی است.

برخی‌ها ارزش مجموع پسماند کشور را در حد 2 تا 3 میلیارد دلار برآورد کرده اند.

سرجمع استتان زنجان مشکل اشتغال ندارد 

گلشنی با تاکید بر اینکه موضوع مهارت در اشتغال تبدیل به آفت شده است، اظهار کرد: در حوزه کمبود نیروی کار عدم توازن هم مطرح است چرا که توسعه در استان متوازن نبوده و بیکاری هم بر این اساس است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه در سرجمع استانی در حوزه اشتغال مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: برای رفع مشکلات عدم وجود نیروی کیفی، موضوع بورسیه راه‌اندازی شده که در حال حاضر ۷۳ نیرو برای پاسخگویی به نیازها بورسیه می‌شوند.

وی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در استان را یک هزار و ۲۳۸ مورد اعلام و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده برای این واحد طبق مبلغ مندرج در پروانه بهره‌برداری ۲۲ هزار میلیارد تومان است.

گلشنی اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنعتی ۴۸ هزار تا ۵۰ هزار اعلام کرد و افزود: برنامه‌ریزی آینده برای این اشتغال ۹۰ هزار نفر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از ثبت ۴۴۷ فقره معدن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۷۴ پرونده بهره‌برداری وجود دارد و بقیه به دلایل مختلف سلب صلاحیت شده است.

وی میزان استخراج از معادن استان زنجان را ۱۴ میلیون تن اعلام کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش حوزه معدن بر اساس شاخصه هزینه انجام شده، ۴۵۲ میلیارد تومان است چرا در این حوزه فقط هزینه اکتشاف محاسبه می‌شود.

گلشنی با بیان اینکه اداره کل صتعت، معدن و تجارت استان ۹۴ اتحادیه و ۴۲ هزار و ۸۰۰ صنف هموار دارد، تصریح کرد: آمار بیمه‌شدگان فرش، در استان ۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که مجموع فعالان این حوزه حدود ۶۰ هزار نفر به صورت دائم و فصلی برآورد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از وجود اختلاف در مورد هدف‌گذاری میران صادرات استان خبر داد و گفت: سال گذشته میران هدف‌گذاری ۴۹۱ میلیون تومان بود که ۵۷۰ میلیون تومان محقق شد بنابراین برنامه امسال باید حدود ۶۵۰ میلیون تومان باشد.

وی در ادامه برنامه‌های آینده این اداره کل را تشریح کرد و گفت: کار در حوزه دانش‌بنیان‌ها و تکمیل زنجیره ارزش صنایع از جمله این برنامه‌ها است.

 

دیدگاهتان را بنویسید