243299

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

ظرفیت معادن برای اشتغال جوانان به کار گرفته می شود

دنیای معدن- نماینده اهر و هریس از شتاب اکتشافات معدنی در پهنه معدنی باباجان اهر خبر داد و گفت: ظرفیت معادن برای اشتغال جوانان به کار گرفته می شود.

به گزارش دنیای معدن، احمد محرم زاده صبح امروز یک شنبه در بازدید از اکتشافات معدنی در باباجان و بصیرآباد اهر اظهار داشت: با اختصاص یک دستگاه حفاری از سوی اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران، حفاری پهنه معدنی در منطقه ی باباجان و بصیرآباد شتاب گرفته و حفاری معدنی به منظور شناسایی ذخایر احتمالی معدنی در عُمق انجام می گیرد.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از حفاری ۱۴ هزار متری در عمق زمین در پهنه معدنی باباجان و بصیرآباد خبر داد و افزود: با شبکه سازی و جمع بندی نتایج اکتشافات معدنی در منطقه ی باباجان و بصیرآباد تا ماه های آینده، امیدواریم با اعلام نتیجه مثبت و بهره برداری از این پهنه ی معدنی شاهد ایجاد فرصت شغلی برای جوانان بیکار باشیم.

وی، فعال سازی معادن راکد در راستای اشتغال زایی و رشد تولید را از اولویت های کاری عنوان کرد و گفت: از اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران می خواهیم نسبت به تسریع در انجام اکتشافات معدنی در منطقه ی اهر اهتمام ویژه ای داشته باشد و به طرح ها سرعت ببخشد.

محرم زاده بابیان این که طبق وعده ی مدیر اکتشافات معدنی شمال غرب کشور؛ فاز نخست عملیات حفاری و اکتشافات پهنه معدنی باباجان تا اوایل مردادماه به اتمام می رسد، یادآور شد: پهنه ی معدنی باباجان و بصیرآباد از مرحله شناسایی عبور کرده و به مرحله شبکه سازی وارد شده، از این رو تأکید داریم در مراحل حفاری و اکتشافات معدنی تسریع شود.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که مدیر مجتمع مس سونگون وعده آغاز بهره برداری از پهنه معدنی باباجان تا مهرماه سال جاری را داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به بیکاری خیل عظیمی از جوانان و مطالبات اشتغال، در این راستا فعال سازی معادن راکد و بهره گیری از ظرفیت های معادن برای ایجاد فرصت های شغلی را در اولویت قرار داده ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید