242385

استاندار خراسان رضوی اکتشاف کامل و گسترده معادن در این استان را خواستار شد

دنیای معدن- استاندار خراسان رضوی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست با توجه به ظرفیت های گسترده معدنی در استان زمینه اکتشاف کامل و وسیع ذخایر معدنی در این استان فراهم شود.

به گزارش دنیای معدن، یعقوبعلی نظری روز شنبه در آیین بهره برداری از واحد تولیدی شیشه فلوت گروه صنعتی شیشه کاوه در شهرک صنعتی کاویان فریمان افزود: اگر اطلاعات ما نسبت به ذخایر معدنی استان کامل نشود قادر نخواهیم بود تصمیم گیری های صحیح و درستی در خصوص فراوری و صنایع معدنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که معدن می تواند جایگزین نفت شود لازم است که مقدمات اکتشاف گسترده ذخایر معدنی در خراسان رضوی فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر باید تناسبی بین استخراج ذخایر معدنی این استان با نیازهای مرتبط با آن وجود داشته باشد که برداشت ما این است که با توجه به ذخایر معدنی موجود میزان استخراج کم است و باید با تامین ماشین آلات،سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

نظری مهمترین موضوع در صنایع معدنی استان را فراوری مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید دانست و افزود: برخی از واحدهای صنایع معدنی در خراسان رضوی خوراک لازم برای تولید را ندارند به این معنا که با کمبود مواد اولیه معدنی مواجه هستند که باید وزارت صنعت این قضیه را مورد توجه قرار دهد و نسبت به تکمیل زنجیره صنایع معدنی در استان اهتمام ورزد.

وی صنعت خودرو را ظرفیتی فوق العاده از نظر جغرافیای سیاسی در استان خراسان رضوی برشمرد و ادامه داد: با این که سهم استان خراسان رضوی از تولید ناخالص ملی بد نیست اما سرانه آن بسیار کم است زیرا گردش مالی زیادی در استان اتفاق نمی افتد و صنایع بزرگ و عمده در استان فعالیت زیادی ندارند.

نظری افزود: در تلاشیم صنایع معدنی با ظرفیتی زیادتر را در خراسان رضوی ایجاد و زنجیره تولید را در این زمینه تکمیل کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید