242052

برگزاری نخستین نشست شورای راهبردی توسعه صنعت گوهرسنگ در استان ایلام

قدردانی معاون امور اقتصادی استاندار ایلام از اقدامات توسعه ای ایمیدرو

دنیای معدن: نخستین نشست شورای راهبردی توسعه گوهرسنگ ایلام در راستای توسعه صنعت گوهرسنگ و به ‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت های این استان ایلام، در محل استانداری برگزارشد.

به گزارش دنیای معدن از ایمیدرو، در این نشست مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ طی سخنانی اعلام‌کرد: ایلام به سبب همجواری با عراق و راه‌اندازی فروشگاه‌های‌آزاد در بازارچه‌های‌مرزی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی، دارای ظرفیت های مناسبی است.

ابومحمد هاشمی افزود: به سبب اینگونه ظرفیت ها، ایمیدرو در راستای توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اقدامات ‌متفاوتی را در دستور کار قرار داده ‌است.

وی افزود: این سازمان در راستای هموارسازی راه توسعه، برنامه‌های وسیعی را در بخش‌های مختلف ازجمله مطالعات‌اکتشافی، ایجاد و راه‌اندازی آزمایشگاه و آموزشکده‌ها و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه گوهرسنگ را اجرا ‌کرده و در ایلام با برگزاری دوره‌های آموزشی گوهرتراشی؛ مسیر را جهت ورود به بازار هموار کرده ‌است.

وی با ارایه پیشنهادی اظهار داشت: با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ‌مرتبط، ایجاد فروشگاه‌های آزاد فروش مصنوعات گوهرسنگ‌کشور در پایانه مسافری ‌مهران راه‌اندازی شود.

در این نشست شهریار عباسی معاون امور اقتصادی استانداری ایلام ضمن قدردانی از اقدامات توسعه ای ایمیدرو در حوزه معدن و صنایع معدنی و بازار گوهرسنگ کشور؛ آمادگی این استان را جهت توسعه بازار با توجه به موقعیت استان و نیروی‌جوان و جویای‌کار و همچنین راه‌اندازی فروشگاه‌های آزاد مرزی اعلام کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید