241788

نسخه «ایمینو» برای حمایت از ایده های ارزش آفرین و استارتاپ های معدنی

دنیای معدن- مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) گفت: ایمینو در قالب الگوی همکاری ارکان پژوهشی ایمیدرو به شرکت های دانش بنیان معدنی و ایده های ارزش آفرین معدن و گروه های استارتاپی خدمات تسهیلگری ارائه خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن از ایمینو، «مجید وفایی فرد» در نشست مجازی هم اندیشی و هم افزایی پژوهشی ایمیدرو و بنگاه‌های منتخب در شرکت آلومینیوم جنوب به فرصت ها و چالش های فناورانه و نوآورانه بخش معدن کشور پرداخت و عملکرد ایمینو در عرصه استارتاپ ها و دانش بنیان را تشریح کرد.

مدیر ایمینو با اشاره به پذیرش، هدایت و راهبری 18 استارتاپ معدنی برگزیده، مطرح کرد: سهم پنج درصدی شرکت های دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی نشان از تعداد کم شرکت های دانش بنیانی است که به این عرصه ورود کرده اند و بیشتر فعالیت شرکت ها در بخش های ماشین آلات و تجهیزات، استحصال فلزات گران بها، اکتشاف و استخراج و فولاد متمرکز شده است.

وی ادامه داد: ایمینو همواره درصدد بوده با دیگر طرح های زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی همکاری نزدیکی داشته باشد و با ایجاد پایگاه داده اطلاعاتی شرکت های دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی خدمات تسهیلگری به هسته های فناور ارائه کند. این مرکز همچنین با برگزاری دوره های شتابدهی و پساشتابدهی مخصوص شرکت های دانش بنیان کوچک مقیاس، برگزاری چهار تور فناورانه، برگزاری پنج رویداد نونمایی محصولات و خدمات دانش بنیان با عنوان «دایان» در زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی نقش آفرینی کرده است.

وفایی فرد با اشاره به دستاورد نخستین سامانه ملی زیست بوم نوآوری و فناوری، عنوان کرد: توسعه نخستین فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی با همکاری شبکه فن بازار ملی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف جذب سرمایه برای استارتاپ ها و توسعه بازار محصولات و دستاوردهای فناورانه شرکت های دانش بنیان را در دستور کار داریم تسهیل گری فرایند تجاری سازی کسب وکارهای فناور و دانش بنیان با برگزاری سه رویداد نونمایی، پیچ و جذب سرمایه و برگزاری سه بوتکمپ تخصصی نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی در سطح دانشگاه های برتر کشور از برنامه های اجرایی ما در سال آینده است.

وی افزود: ایمینو با هدف افزایش ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور در بخش معدن و صنایع معدنی از سوی ایمیدرو ماموریت دارد تا جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی اینوماین را در ۱۰ محور فناورانه اعم از اقتصاد چرخشی معدن و صنایع معدنی، معدنکاری، اقتصاد و بهره وری سبز، انرژی های پاک، فناوری ها و یا روش‌های نوین اکتشاف، فناوری های نوین بهره برداری و استخراج، فناوری های نوین فرآوری مواد معدنی، فناوری های نوین در بومی سازی، فناوری های نوین در عارضه یابی، افزایش بهره وری و کاهش مصارف، فناوری های نوین در حوزه صنعت نسل 4 معدن و به‌کارگیری فناوری ها و تجهیزات نوین برگزار و از جایزه سرآمدان نوآوری و فناوری رونمایی کند.

مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی، در این نشست به آئین نامه حمایتی ایمینو از کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان معدنی پرداخت و بیان کرد: طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در قالب الگوی همکاری ارکان پژوهشی ایمیدرو شامل ایمینو، مرکز تحقیقات، صندوق بیمه معادن، یونیدرو و رصد شریف به شرکت های دانش بنیان معدنی و ایده های ارزش آفرین معدن و گروه های استارتاپی خدمات تسهیلگری ارائه خواهد کرد.

در این نشست اقدامات و فعالیت های پژوهشی شرکت آلومینوم جنوب تشریح و بخشی از نتایج پروژه پژوهشی مطالعه و پژوهش در عرصه هوشمندسازی معادن ایران توسط «امید اصغری» رئیس موسسه یونیدرو مطرح شد. همچنین نتیجه پروژه پژوهشی بررسی فرصت های سرمایه گذاری در عرصه مواد پیشرفته فلزی (آلیاژهای خاص) با در نظر داشتن رویکردهای موجود در جهان و تجربیات موجود در کشور با هدف اولویت بندی آنها از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه شد و در ادامه عارضه یابی احصای نیازهای فناورانه و عملکرد پژوهشی و فناوری شرکت های تابعه ایمیدرو مورد بررسی قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید