241109

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد؛

شتاب توسعه در تامین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی کاشان/ اعلام آمادگی 24 شرکت جهت سرمایه گذاری در منطقه

دنیای معدن: منطقه ویژه اقتصادی کاشان با هدف توسعه زیرساخت ها، تسهیل و تسریع در جذب سرمایه گذاران؛ اقدامات توسعه ای را به ویژه در بخش تامین انرژی سرعت بخشیده است.

به گزارش دنیای معدن از ایمیدرو، منطقه ویژه اقتصادی کاشان (تحت پوشش ایمیدرو)تامین گاز، برق و آب پایدار را در دستور کار قرار داده است.

آب

نیاز آبی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در فاز نخست جهت مصارف صنایع، خدمات، فضای سبز و... در حدود 100 لیتر بر ثانیه برآورد شده است. در این راستا جهت تأمین آب در افق کوتاه مدت یک حلقه چاه 10 لیتر بر ثانیه در نظر گرفته شده و برای افق بلند مدت؛ نیاز تأمین آبی از طریق انتقال پساب کاشان انجام خواهد شد.

برق

در این خصوص مکان اصلاحی پست در بخش جنوب غربی توسط اداره برق ‌منطقه‌ای تأیید شده و در دست اقدام است. تأمین برق 2 مگاوات و شبکه توزیع 20 کیلوولت در دست اقدام است.

گاز

عقد قرارداد انتقال گاز از خط "سن سن" به میزان 10 هزار مترمکعب برساعت و پرداخت هزینه‌های مربوطه به شرکت ملی گاز انجام شده است. نقشه‌های طراحی و گروه بندی شبکه تغذیه گاز به همراه جدول کاربری و مصارف بر حسب ایستگاه تقلیل فشار 10000 متر مکعب بر ساعت به شرکت گاز استان اصفهان جهت بررسی ارسال شده است.

مساحت اراضی منطقه ویژه اقتصادی کاشان، بالغ بر ۱۳۴۵ هکتار بوده که فاز نخست آن با مساحت ۲۵۰ هکتار در حال آماده‌سازی است. در این منطقه، از 24 رشته اصلی فعالیت صنعتی موجود، 11 رشته قابلیت استقرار دارند که تولید برخی محصولات دارای اولویت بیشتری به منظور سرمایه‌گذاری در فاز نخست است.

مساحت اراضی واگذار شده تا ماه جاری؛ 52597 مترمربع

تعداد شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی کاشان و همچنین شرکت‌های متقاضی سرمایه‌گذاری با توجه به تکمیل تدریجی زیرساخت‌ها در منطقه رو به افزایش است. تعداد متقاضیان تا کنون در مجموع به 24 شرکت رسیده است.

در این بین، 3 شرکت با در نظر گرفتن چارچوب دستورالعمل اجرایی مناطق ویژه ابلاغی ایمیدرو، واجد شرایط واگذاری زمین تشخیص داده شده‌اند و در مرحله تحویل زمین قرار دارند.

مجموع مساحت اراضی واگذار شده تاکنون؛ معادل 52597 مترمربع با سرمایه گذاری 850 میلیارد ریال و اشتغالزایی 145 نفر در زمان بهره‌برداری کامل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید