240953

تمدید مجوز سطح سه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای درمرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

دنیای معدن: مجوز سطح سه خدمات بهداشت حرفه ای مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران که بالاترین رتبه محسوب می شود ، بمدت دو سال تمدید شد.

فاطمه دمرچلی رئیس آزمایشگاه محیط زیست و بهداشت حرفه ای مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در گفت و گو با روابط عمومی مرکز با اشاره به این که این مجوز بالاترین رتبه محسوب می شود ، گفت از طریق این مجوز می توان فعالیت هایی از قبیل اندازه گیری و آنالیز عوامل شیمیایی محیط کار مانند فیوم ها، میست های اسیدی،  گازها و غیره  و اندازه گیری عوامل فیزیکی محیط کار مانند صدا، روشنایی ، ارتعاش و غیره را انجام داد.

رئیس آزمایشگاه محیط زیست مرکز خاطر نشان ساخت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با برخورداری از کلیه تجهیزات مورد نیاز این مجوز، فضای آزمایشگاهی مناسب و نیروی انسانی ماهر و متخصص ، موفق به تمدید مجوز سطح سه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای شد.

به گفته این مقام مسئول،  معاونت بهداشتی استان البرز زیر نظر مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به صدور  مجوز تمدید دو ساله   برای مرکز مبادرت ورزید که براساس آن  در کل کشور مجوز فعالیت  خواهیم داشت.

وی افزود: به استناد ماده ۸۵ قانون کار و الزام کارفرمایان به اجرای دستورالعمل های تدوین شده از سوی وزارت بهداشت ,درمان و آموزش پزشکی در جهت تامین بهداشت کار, کارگر ، محیط کار و جلوگیری از بیماری های حرفه ای و هم چنین بر اساس دستورالعمل شرکت های خصوصی بهداشت حرفه ای, تقسیم بندی شرکت و نحوه فعالیت آنها به کلیه معاونت های بهداشتی ابلاغ شده است.

وی توضیح داد: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران بیش از ۱۵ سال در زمینه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای فعالیت داشته و یکی از نخستین شرکت های دریافت کننده این مجوز در سطح کشور است که کارنامه درخشانی در بخش صنعت و معدن در این سال ها از خود ارائه داده است.

دمرچلی از اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار شرکت فولاد مبارکه اصفهان که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و همچنان ادامه دارد،  به عنوان یکی از پروژه هایی نام برد که به واسطه مجوز یاد شده در حال انجام است.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ شرکت خصوصی در زمینه خدمات بهداشت حرفه ای با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران همکاری لازم را دارند.

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو ) است و در ۶۰ کیلومتری غرب تهران در مسیر آزاد راه کرج - قزوین  در شهرک تحقیقاتی کاووش واقع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید