240532

بودجه نهادهای معدنی افزایشی شد

دنیای معدن: حسب لایحه بودجه ۱۴۰۲، میزان بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، شرکت زغالسنگ البرز مرکزی افزایشی شده است؛ این در حالیست که بودجه شرکت ملی فولاد ایران نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱ کمتر در نظر گرفته شده است.

به گزارش دنیای معدن، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشور صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ دی ماه) با حضور در جلسه صحن علنی مجلس، دومین لایحه بودجه تنظیم شده توسط دولت سیزدهم را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری حدود ۱۵۰۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.

حسب لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، دولت برای شرکت ملی فولاد ایران ۱۰ هزار و ۲۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که حدود ۱۱۹ درصد کمتر میزان در نظر گرفته آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ (۲۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون) است.

در مقابل اما بودجه در نظر گرفته شده برای سه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، شرکت زغالسنگ البرز مرکزی و سازمان ایمیدرو افزایشی شده است.

دولت بودجه شرکت ذغالسنگ البرز مرکزی را ۲۰ هزار و ۲۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته که نسبت به ۲۰ هزار و ۲۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی لایحه بودجه ۱۴۰۱، ۲۹ درصد افزایش یافته است.

در لایحه بودجه سال آتی بودجه در نظر گرفته شده برای شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ۶۷۱ هزار و ۸۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به میزان آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ (۴۹۹ هزار و ۶۶۰۰ تومان) ۲۵ درصد بیشتر است.

میزان بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز با رشد هفت درصدی نسبت به عدد پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ (قریب به ۲۱۲۶ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان) به ۲۲۸۷ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۲۰۰ تومان رسیده است.ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید